ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛЮВАННЯ ОБРАЗІВ ІНТЕРВ’ЮЕРА Й ІНТЕРВ’ЮЙОВАНОГО В ДРУКОВАНИХ ЗМІ

Автор(и)

  • Ганна Холод Директор ГО “Науково-освітній центр “УСПІШНИЙ”

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-11

Ключові слова:

інтерв’юйований, інтерв’юер, медіааудиторія, моделювання

Анотація

Метою дослідження в статті було обрано зясування особливостей моделювання образів інтерв’юера й інтервюйованого в друкованих ЗМІ. Дослідження дозволило розширити теоретичну базу щодо інтерв’ю, заповнивши деякі прогалини й окресливши дискусійні моменти. Запропоновано власне бачення щодо специфіки моделювання образів інтерв’юера й інтерв’юйованого в друкованих ЗМІ. Презентовано трьохетапний механізм моделювання образів інтерв’юера й інтерв’юйованого. 

Було використано методи опису, аналізу, синтезу й узагальнення. Методикою стала така дослідницька процедура: 1) серед теоретичного матеріалу обрано наукові роботи, дотичні до обраної нами теми; 2) проаналізовано наукові статті, монографії;                      3) виокремлено в них дискусійні твердження й викладено свою точку зору щодо предмета дослідження; 4) запропоновано свою концепцію моделювання образу інтерв’юера й інтервюйованого.

Результати й обговорення дали можливість сформулювати висновки. По-перше, образи інтерв’юера й інтерв’юйованого проходять такі етапи моделювання: формування вищезазначених образів під час комунікативного процесу, трансформація образів інтерв’юера й інтерв’юйованого під час роботи над журналістським текстом, моделювання у свідомості реципієнта образів інтерв’юера й інтерв’юйованого, детермінованих специфікою сприйняття й інтерпретації запропонованої інформації представником медіааудиторії. По-друге, образам інтерв’юера й інтерв’юйованого притаманна мультиваріативність. Чинниками мультиваріації є мета інтерв’ю, комунікативна ситуація, учасники комунікації, їхні світоглядні орієнтири, дискурс, епістемна характеристика учасників комунікації, трансформація образів, зумовлена робочим процесом і специфікою сприйняття, інтерпретації інформації медіааудиторією, тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Batsevych, F.S (2004). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Fundamentals of communicative linguistics]. Kyiv : Akademiia, 342.

Meshcheryakov, B.G. and Zinchenko, V.P. [ed.]. (2009). Bolshoj psihologicheskij slovar [Large psychological dictionary]. Moscow : AST: AST MOSKVA; St. Petersburg : Prajm-Evroznak, 811.

Bykova, Yu.N. (2009). Obraz zhurnalista: evolyuciya vospriyatiya v novejshee vremya [The image of a journalist: the evolution of perception in modern times]. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta – Bulletin of the Chelyabinsk State University, № 7 (188), 4–7.

Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologiya. Iskusstvovedenie [Bulletin of the Chelyabinsk State University. Philology. Art criticism] (2009). №7 (188), Vyp. 41, 5–7.

Dolgina, E.S., Vesnina, M.A. (2015). Intervyu: ponyatie, cel, zadachi, funkcii [Interview: concept, purpose, objectives, functions]. Molodoj uchyonyj –Young scientist, № 7 (87) Aprel, 1109–1111.

Epistema (2021). http://pmatsuk.narod.ru/epistema.html

Kuzmenko, O.I. (2015). Osoblyvosti komunikatyvnoi sytuatsii interviu ta yii skladnykiv [Features of the communicative situation of the interview and its components]. Science and Education a New Dimension. Philology, III (9), Issue: 44, 58–61.

Kuzmenko, O.I. (2019). Prezentatsiia respondenta v anliiskomovnomu interviu masmediinoho dyskursu: linhvokomunikatyvnyi i linhvokohnityvnyi vymiry [Respondent's presentation in an English-language interview of mass media discourse: linguocommunicative and linguocognitive dimensions] [Unpublished PhD thesis]. Kherson, 256.

Lukyna, M.M. (2003). Tekhnolohyia interviu [Interview technology]. Moscow : Aspekt Press, 191.

Raspopova, S.S. (2015). Avtor kak realnyj chelovek i obraz avtora v mediatekste [The author as a real person and the image of the author in the media text]. Voprosy teorii i praktiki zhurnalistiki – Questions of theory and practice of journalism, T. 4, №2, 149–158.

Sazonova, Yu. O. (2013). Vnutrishnozhanrovi typy interviu v sportyvnii klubnii presi (na prykladi zhurnalu “Shakhtor”) [Intra-genre types of interviews in the sports club press (for example, Shakhtar magazine)]. Derzhava ta rehiony. Seriia Sotsialni komunikatsii – State and regions. Social Communications Series, №2 (14), 106–111.

Serbyn, S. (2015). Rolovi funktsii manipuliatora v priamoefirnykh interviu [Manipulator role roles in live interviews]. Mediaprostir – Media space, Vyp. 7, 32–41.

Urunova, R.D. (2015). O sposobah avtorizacii sovremennogo gazetnogo teksta [About authorization methods for modern newspaper text]. Vektor nauki – Science vector. TGU. № 3–2 (33-2), 263–266.

Frenkel, O. (2014). Zhanrova svoieridnist interviu yak typu komunikatsii: portretne interviu [Genre originality of interview as a type of communication: portrait interview]. Yednist navchannia i naukovykh doslidzhen – holovnyi pryntsyp universytetu – The unity of teaching and research is the main principle of the university. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 30–31.

Haritonov, A. (1995). Andrej Haritonov: “My, artisty, – urody…” [Andrey Kharitonov: "We, artists, are freaks ..."]. Kіnokurijer – Film courier. №21 (57), 8.

Chto takoe epistema? [What is an episteme?] (http://pmatsuk.narod.ru/epistema.html).

Sharapov, E. H. (2017). Zhanr intervyu: vidovaya sostavlyayushchaya [Interview genre: species component]. Filologiya. Molodoj uchyonyj – Philology. Young scientist. №12 (146) Mart, 668–670.

Kazimova, J. (2018). To the Concept of the Format of the Genreof Interviews in Journalism. Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Journalistic sciences, Vol. 896, Number 2 : 65-69 https://doi.org/10.23939/sjs2018.01.065

Kovtunenko, I., Bylkova, S., Borisenko, V., Minakova, N.,  Rogacheva, V. (2018). Interview as a genre of new media communication: Rhetorical relations and pragmatic effects, Linguae, January X, 11(2):95-105 DOI:10.18355/XL.2018.11.02.08 https://www.researchgate. net/publication/325210347_Interview_as_a_genre_of_new_media_communication_Rhetorical_relations_and_pragmatic_effects

Melo, J. M. de, Assis, F. de (2016). Journalistic Genres and Formats: a Classification Model. Intercom – RBCC, São Paulo, Vоl. 39, n.1, 39–54. DOI: 10.1590/1809-5844201613

Natsvlishvili, P. (2013). For the Genesis of Interview as a Genre. European Scientific Journal December (Special), Vol. 2, 384–387.

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 308

Опубліковано

2021-08-31

Як цитувати

Холод, Г. (2021). ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛЮВАННЯ ОБРАЗІВ ІНТЕРВ’ЮЕРА Й ІНТЕРВ’ЮЙОВАНОГО В ДРУКОВАНИХ ЗМІ. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 12(1), 49–62. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-11

Номер

Розділ

Теорія та історія журналістики

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають