ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛЮВАННЯ ОБРАЗІВ ІНТЕРВ’ЮЕРА Й ІНТЕРВ’ЮЙОВАНОГО В ДРУКОВАНИХ ЗМІ
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-11Ключові слова:
інтерв’юйований, інтерв’юер, медіааудиторія, моделюванняАнотація
Метою дослідження в статті було обрано з’ясування особливостей моделювання образів інтерв’юера й інтерв’юйованого в друкованих ЗМІ. Дослідження дозволило розширити теоретичну базу щодо інтерв’ю, заповнивши деякі прогалини й окресливши дискусійні моменти. Запропоновано власне бачення щодо специфіки моделювання образів інтерв’юера й інтерв’юйованого в друкованих ЗМІ. Презентовано трьохетапний механізм моделювання образів інтерв’юера й інтерв’юйованого.
Було використано методи опису, аналізу, синтезу й узагальнення. Методикою стала така дослідницька процедура: 1) серед теоретичного матеріалу обрано наукові роботи, дотичні до обраної нами теми; 2) проаналізовано наукові статті, монографії; 3) виокремлено в них дискусійні твердження й викладено свою точку зору щодо предмета дослідження; 4) запропоновано свою концепцію моделювання образу інтерв’юера й інтерв’юйованого.
Результати й обговорення дали можливість сформулювати висновки. По-перше, образи інтерв’юера й інтерв’юйованого проходять такі етапи моделювання: формування вищезазначених образів під час комунікативного процесу, трансформація образів інтерв’юера й інтерв’юйованого під час роботи над журналістським текстом, моделювання у свідомості реципієнта образів інтерв’юера й інтерв’юйованого, детермінованих специфікою сприйняття й інтерпретації запропонованої інформації представником медіааудиторії. По-друге, образам інтерв’юера й інтерв’юйованого притаманна мультиваріативність. Чинниками мультиваріації є мета інтерв’ю, комунікативна ситуація, учасники комунікації, їхні світоглядні орієнтири, дискурс, епістемна характеристика учасників комунікації, трансформація образів, зумовлена робочим процесом і специфікою сприйняття, інтерпретації інформації медіааудиторією, тощо.
Завантаження
Посилання
Batsevych, F.S (2004). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Fundamentals of communicative linguistics]. Kyiv : Akademiia, 342.
Meshcheryakov, B.G. and Zinchenko, V.P. [ed.]. (2009). Bolshoj psihologicheskij slovar [Large psychological dictionary]. Moscow : AST: AST MOSKVA; St. Petersburg : Prajm-Evroznak, 811.
Bykova, Yu.N. (2009). Obraz zhurnalista: evolyuciya vospriyatiya v novejshee vremya [The image of a journalist: the evolution of perception in modern times]. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta – Bulletin of the Chelyabinsk State University, № 7 (188), 4–7.
Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologiya. Iskusstvovedenie [Bulletin of the Chelyabinsk State University. Philology. Art criticism] (2009). №7 (188), Vyp. 41, 5–7.
Dolgina, E.S., Vesnina, M.A. (2015). Intervyu: ponyatie, cel, zadachi, funkcii [Interview: concept, purpose, objectives, functions]. Molodoj uchyonyj –Young scientist, № 7 (87) Aprel, 1109–1111.
Epistema (2021). http://pmatsuk.narod.ru/epistema.html
Kuzmenko, O.I. (2015). Osoblyvosti komunikatyvnoi sytuatsii interviu ta yii skladnykiv [Features of the communicative situation of the interview and its components]. Science and Education a New Dimension. Philology, III (9), Issue: 44, 58–61.
Kuzmenko, O.I. (2019). Prezentatsiia respondenta v anliiskomovnomu interviu masmediinoho dyskursu: linhvokomunikatyvnyi i linhvokohnityvnyi vymiry [Respondent's presentation in an English-language interview of mass media discourse: linguocommunicative and linguocognitive dimensions] [Unpublished PhD thesis]. Kherson, 256.
Lukyna, M.M. (2003). Tekhnolohyia interviu [Interview technology]. Moscow : Aspekt Press, 191.
Raspopova, S.S. (2015). Avtor kak realnyj chelovek i obraz avtora v mediatekste [The author as a real person and the image of the author in the media text]. Voprosy teorii i praktiki zhurnalistiki – Questions of theory and practice of journalism, T. 4, №2, 149–158.
Sazonova, Yu. O. (2013). Vnutrishnozhanrovi typy interviu v sportyvnii klubnii presi (na prykladi zhurnalu “Shakhtor”) [Intra-genre types of interviews in the sports club press (for example, Shakhtar magazine)]. Derzhava ta rehiony. Seriia Sotsialni komunikatsii – State and regions. Social Communications Series, №2 (14), 106–111.
Serbyn, S. (2015). Rolovi funktsii manipuliatora v priamoefirnykh interviu [Manipulator role roles in live interviews]. Mediaprostir – Media space, Vyp. 7, 32–41.
Urunova, R.D. (2015). O sposobah avtorizacii sovremennogo gazetnogo teksta [About authorization methods for modern newspaper text]. Vektor nauki – Science vector. TGU. № 3–2 (33-2), 263–266.
Frenkel, O. (2014). Zhanrova svoieridnist interviu yak typu komunikatsii: portretne interviu [Genre originality of interview as a type of communication: portrait interview]. Yednist navchannia i naukovykh doslidzhen – holovnyi pryntsyp universytetu – The unity of teaching and research is the main principle of the university. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 30–31.
Haritonov, A. (1995). Andrej Haritonov: “My, artisty, – urody…” [Andrey Kharitonov: "We, artists, are freaks ..."]. Kіnokurijer – Film courier. №21 (57), 8.
Chto takoe epistema? [What is an episteme?] (http://pmatsuk.narod.ru/epistema.html).
Sharapov, E. H. (2017). Zhanr intervyu: vidovaya sostavlyayushchaya [Interview genre: species component]. Filologiya. Molodoj uchyonyj – Philology. Young scientist. №12 (146) Mart, 668–670.
Kazimova, J. (2018). To the Concept of the Format of the Genreof Interviews in Journalism. Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Journalistic sciences, Vol. 896, Number 2 : 65-69 https://doi.org/10.23939/sjs2018.01.065
Kovtunenko, I., Bylkova, S., Borisenko, V., Minakova, N., Rogacheva, V. (2018). Interview as a genre of new media communication: Rhetorical relations and pragmatic effects, Linguae, January X, 11(2):95-105 DOI:10.18355/XL.2018.11.02.08 https://www.researchgate. net/publication/325210347_Interview_as_a_genre_of_new_media_communication_Rhetorical_relations_and_pragmatic_effects
Melo, J. M. de, Assis, F. de (2016). Journalistic Genres and Formats: a Classification Model. Intercom – RBCC, São Paulo, Vоl. 39, n.1, 39–54. DOI: 10.1590/1809-5844201613
Natsvlishvili, P. (2013). For the Genesis of Interview as a Genre. European Scientific Journal December (Special), Vol. 2, 384–387.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Ганна Холод
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode