Специфіка фейлетонів журналу Кіно за 1926 рік

Автор(и)

  • Ганна Холод Кафедра журналістики Навчально-наукового інституту психології та соціальних наук Міжнародної академії управління персоналом

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2023-15-1-2

Ключові слова:

фейлетон, журнал «Кіно», засоби психологізму, композиційні елементи, композиційні прийоми

Анотація

Мета статті – з’ясувати специфіку фейлетонів, надрукованих у журналі «Кіно» за 1926 рік. 

Методологія. У процесі дослідження використано описовий, системний методи, метод аналізу, синтезу, статистичний метод, герменевтичний метод. Описовим методом зафіксовано інформацію, необхідну для висвітлення теми наукової статті. За допомогою системного методу комплексно проаналізовано зміст та форму фейлетонів. Метод аналізу дозволив виокремити з текстів композиційні прийоми й елементи, засоби психологізму. Методом синтезу презентовано функціональні особливості елементів формозмісту. Завдяки герменевтичному методові запропоновано оригінальні інтерпретації проаналізованих текстів. Завдяки статистичному методові з’ясовано кількісне співвідношення використаних композиційних елементів і прийомів, засобів психологізму для моделювання образів персонажів або колективного образу глядача.

Результати дослідження. У журналі  «Кіно» за 1926 рік надруковано 4  фейлетони, де порушено актуальні проблеми, виникнення яких зумовлені тогочасною специфікою розвитку кінематографа, детермінованою культурним і соціально-політичним чинниками.

Висновки.  Тематика й проблематика фейлетонів глибше розкривається за допомогою креолізації текстів, зокрема йдеться про використання у всіх фейлетонах ілюстрацій, яким притаманна багатофункціональність, із текстівками-цитатами. Сюжет фейлетонів, композиційними особливостями яких є поділ текстів на частини, використання композиційного обрамлення, композиційного прийому «розповідь у розповіді», реклами фільму, описів, представлено за допомогою або гетеродієгетичного, або гомодієгетичного нараторів, а також завдяки їхній контамінації. Для моделювання образної системи фейлетонів авторами використано різноманітні засоби психологізму,  зорові, звукові, одоративні деталі, художні засоби, що надають фейлетонам динамізму, експресивності, підвищують гумористичний і сатиричний ефекти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Becker, A. B. (2020). Applying mass communication frameworks to study humor's impact: advancing the study of political satire. Annals of the International Communication Association, 44(3), 273–288, DOI: 10.1080/23808985.2020. 1794925.

Holbert, R.L., Tchernev, J.M., Walther, W.O., Esralew S.E., & Benski, K. (2013). Young Voter Perceptions of Political Satire as Persuasion: A Focus on Perceived Influence, Persuasive Intent, and Message Strength. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 57(2), 170–186, DOI: 10.1080/08838 151.2013.787075.

Ark. L – o. (1926). Veronika Piro (Pivdenna pryhoda) [Veronica Piro (Southern Adventure)]. Kino, №10, 12–13 [in Ukrainian].

«Do uchasty v zhurnali zaprosheni…» (1925). [«Invited to participate in the magazine...»]. Kino, №1, obkladynka. [in Ukrainian]

Dusavytskyi. Mistechkove kino [Town cinema] (1926). Kino, №9, 20–21 [in Ukrainian].

Kysil, V. (2018). Zhanrovi osoblyvosti feiletoniv A Nikovskoho (na materiali zbirky A. Yarynovycha «Burzhuazna rada ta inshi felietony») [Genre features of the feuilletons of A. Nikovsky (based on the material from the collection of A. Yarinovich «Bourgeois council and other feuilletons»)]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina, vyp. 78, 123–129 [in Ukrainian].

Kozhenovska-Bihun, A. (2018). Obraz viiny na Skhodi Ukrainy u feiletonakh Natalii Vorozhbyt dlia polskoho zhurnalu «Teatr» [The image of war in the East of Ukraine in the feuilletons of Natalia Vorozhbyt for the Polish magazine «Teatr»]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu. Slovianska filolohiia, vyp. 798, 42–49 [in Ukrainian].

Livytska, I. (2010). «V labiryntakh liudskoi dushi» (Istoriia doslidzhennia khudozhnoho psykholohizmu ukrainskoi literatury) [«In the Labyrinths of the Human Soul» (History of the Study of Artistic Psychology in Ukrainian Literature)]. Literaturoznavchi obrii. Pratsi molodykh uchenykh, 17, 54–60 [in Ukrainian].

Melnyk, O. (2015). Suchasnyi literaturnyi feileton: obiekty khudozhnoi uvahy ta vyrazhalni zasoby (na materiali «Literaturnoi Ukrainy») [Modern literary feuilleton: objects of artistic attention and means of expression (based on the material of Literary Ukraine)]. Studia methodologica, № 40, 438–442 [in Ukrainian].

Pavliv, V. (2015). Zhurnalistskyi feileton i profesiina etyka [Journalist feuilleton and professional ethics]. Tele- ta radiozhurnalistyka, vyp. 14, 77–81 [in Ukrainian].

Pavliv, V. (2013). Zhurnalistskyi feileton u Interneti: mozhlyvosti ta zahrozy [Journalist feuilleton on the Internet: opportunities and threats]. Tele- ta radiozhurnalistyka, vyp. 12, 161–165 [in Ukrainian].

Rusnak, I. (2020). Poetyka feiletonu «Podiebradskyi Chycherone» Mykoly Chyrskoho [Poetics of the feuilleton «Podebrad Cicherone» by Mykola Chirsky]. Synopsys: tekst, kontekst, media, 26 (4), 131–137 [in Ukrainian].

Semeniuk, O. (2019). Vplyv sotsiokulturnykh faktoriv na rozvytok ukrainskoho feiletonu [The influence of sociocultural factors on the development of the Ukrainian feuilleton]. Naukovi zapysky. Seriia: Filolohichni nauky, vyp. 175, 430–436 [in Ukrainian].

French (1926). Zhertvy kino (Trahichnyi felieton) [Victims of cinema (Tragic feuilleton)]. Kino, №10, 16–17 [in Ukrainian].

Chyk, D. (2012). Obraz Inshoho v ukrainskomu i anhliiskomu feiletoni pershoi polovyny KhIKh st. [Image of the Other in the Ukrainian and English feuilleton of the first half of the 19th century]. Filolohichni nauky. Literaturoznavstvo, 13, 137–141 [in Ukrainian].

Yurchenko, Yur. (1926). Hollywood v Odesi [Hollywood in Odessa]. Kino, №6–7, 20–21 [in Ukrainian].

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 119

Опубліковано

2023-09-21

Як цитувати

Холод, Г. (2023). Специфіка фейлетонів журналу Кіно за 1926 рік. Соціальні комунікації: теорія і практика, 15(1), 61–76. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2023-15-1-2

Номер

Розділ

Теорія та історія журналістики

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають