Квантово-холістичні категорії соціальних комунікацій

Автор(и)

  • Олександр Холод Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-2-1

Ключові слова:

соціальні комунікації, філософія комунікації, категорії, квант, холізм

Анотація

Сьогодні серед фахівців із соціальних комунікацій відчутна відсутність знання про квантово-холістичні категорії соціальних комунікацій як процесу соціального, так і процесу суспільної активності. Метою нашого дослідження стали ідентифікація й опис квантово-холістичних категорій процесів соціальних комунікацій. Шляхом нашого дослідження було обрано трансформовану методологію холізму, який стверджує тезу про те, що цілісність світу є наслідком творчої еволюції. Така еволюція спрямовується нематеріальним і непізнаванним «фактором цілісності» (за термінологією Яна Смутса). Трансформація ідей холізму спирається на основні принципи квантової механіки, які ми адаптували до соціальних наук. Ми також застосували в дослідженні методи аналізу й синтезу, дедукції й індукції, метод класифікації. Методикою дослідження було визначено диференціаціювання квантово-холістичних категорій соціальних комунікацій на соціальні й суспільні; виокремлення трьох обов’язкових елементів філософії пізнання будь-якого предмету обговорення, а саме: ідентифікація, вміст і функціональність; здійснення аналізу відомих і маловідомих концепцій класифікації філософських категорій на предмет виявлення в них ознак, які узгоджуються з нашим методологічним концептуальним уявленням про квантово-холістичні категорії процесів соціальних комунікацій; на базі здійсненого аналізу виокремлення й номінація онтологнічних (метафізичних) і гносеологічних (епістемологічних) дексриптивних категорій процесів соціальних комунікацій. У висновках автор стверджує, що ідентифікацію квантово-холістичних категорій процесів соціальних комунікацій варто здійснювати як з позиції соціальної, так і з позиції суспільної. Автор пропонує вважати дескриптивними квантово-холістичними категоріями процесів соціальних комунікацій «квант (порція енергії)», «Ціле», «інформація», «живе/неживе», «дія/спокій», «соціум/несоціум».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олександр Холод, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

1990 року завершив навчання на філологічному факультеті Дніпропетровського державного університету й отримав спеціальність «Філолог, викладач російської мови і літератури».
2005 року став ініціатором й організатором, співголовою Української асоціації психолінгвістів (УАП, нині ВАПЛ – ГО “Всеукраїнська асоціація психолінгвістів”). Від 2017 року є першим заступником голови.
2006 року став засновником і першим редактором (пізніше – співредактором, членом редколегії) наукового журналу «Психолінгвістика». Від 2017 року – член редколегії журналу, рецензент.
Із 2010 по 2013 роки був ініціатором і співголовою Міжнародних симпозіумів «Світ соціальних комунікацій» (2010, 2011, 2012, 2013).
Із 2013 по 2015 роки – ініціатор і голова Міжнародних науково-практичних конференцій “Прикладні соціально-комунікаційні технології” (2013, 2014, 2015).
Із 2016 року – ініціатор і співголова Міжнародних симпозіумів “Соціальні комунікації: теорія і практика” (2016, 2017 і 2018).
Є науковим редактором серії колективних монографій під назвами: “Соціальні комунікації: результати досліджень”, “Медіатрансформаціі”.
Фахівець у галузі соціальних комунікацій, соціального інжинірингу, соціо- та психолінгвістики, іміджелогії, журналістикознавства, інформаційно-енергетичних технологій.
Автор теорії інмутації суспільства; методу трьохетапного соціально-інжинірингового аналізу (СІ-аналізу).
Має 430 публікацій, зокрема: 53 книги (32 книги – одноосібні монографії, підручники, навчальні посібники, курси лекцій + 21 колективні монографії). Має 52 зарубіжні публікації в 11-ти країнах світу (Австрії, Білорусі, Бразилії, Угорщині, Камеруні, Росії, Польщі, Сербії, США, Франції, Чехії), 6 публікацій у базі WoS (Scopus) – див.: https://publons.com/dashboard/records/publication/wos-author-record/
Знає польську (може розмовляти й перекладати); англійську (може розмовляти й перекладати); українську (вільно володіє),  російську  (має глибокі фахові знання) мови.
Посилання на ресурси мережі, де міститься інформація про О.М. Холода:
Cпецпроект Корреспондент.net 
http://cyclowiki.org/wiki/wiki/Александр_Михайлович_Холод
https://kjourn.pnu.edu.ua/викладацький-склад/
Контактні телефони: +38(066)101 75 84
Ел. адреса – akholod@ukr.net

Посилання

Allen, L. (2020). Sexuality Education. Companion to Sexuality Studies, 225–241.

Aristotle (1953). Metaphysics (revised text translated with commentary and introduction by W. D. Ross), Oxford: Clarendon Press.

Aristotle (1963). Categories (translated with notes by J. L. Ackrill), Oxford: Clarendon Press.

Arnett R.C. (2010). Defining Philosophy of Communication: Difference and Identity, Qualitative Research Reports in Communication, 11:1, 57–62. DOI: 10.1080/17459430903581279

Chisholm, R. (1989). On Metaphysics, Minneapolis: University of Minnesota Press.

Chisholm, R. (1996). A Realistic Theory of Categories, Cambridge: Cambridge University ress.

Decree on the Media of social communications inter mirifica solemnly promulgated by his holiness pope paul vi on december 4, 1963. Chapter I. http://www.vatican.va/archive/hist_councils/ii_vatican_council/documents/vat-ii_decree_ 19631 204_inter-mirifica_en.html

Dimberg, U., Thunberg, M (2000). Unconscious facial reactions to emotional facial expressions. Psychological Science. 11 (1), 86–89. doi:10.1111/1467-9280.00221

Edmund Husserl (2022, May 12). En.wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Edmund_ Husserl#Meaning_and_object

Estrada-Martínez, L.M., Grossman, J.M.,  Richer, A.M. (2021). Sex behaviours and family sexuality communication among Hispanic adolescents. Sex Education 21(1), 59–74.

Fiedler, K. (Ed.). (2007). Social Communication (1st ed.). Psychology Press. https://doi.org/10.4324/9780203837702 https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9780203837702/social-communication-klaus-fiedler?context=ubx&refId=1d522516-3502-4e65-b26e-c5857386d640

Fisher, A.R.J. (2015). Samuel Alexander's Theory of Categories, The Monist, 98(3), 246–267.

Freud, S. (2010). Vorlesungen zur Einführung in die Psychoanalyse (eBook) [Lectures on Introductory Psychoanalysis (eBook)]. Fischer E-Books (Verlag), 508. ISBN 978-3-10-400161-6 [in German].

Gill, D.,  Adams, B. (1989). ABC of Communication Studies. Nelson Thornes Ltd.

Grossmann, R. (1983). The Categorial Structure of the World, Bloomington, Indiana: Indiana University Press.

Habermas, Yu. (1984). The Theory of Communicative Action. Boston: Beacon.

Hoffman, J.,  Rosenkrantz, G.S. (1994). Substance among other Categories, Cambridge: Cambridge University Press.

Hutchings, S. (2019). The Social Skills Handbook: Practical Activities for Social Communication (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429024191

Hutchings, S., Comins, J., & Offiler, J. (1991). The Social Skills Handbook: Practical Activities for Social Communication (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315148823

Johansson, I. (1989). Ontological Investigations, New York: Routledge.

Kant, I. (1958). Critique of Pure Reason, Norman Kemp Smith (trans.), London: Macmillan.

Lazarsfeld, P.F., & Henry, N.W. (1968). Latent Structure Analysis. Boston: Houghton Mifflin.

Leydesdorff, L. (2022, May 18). Sociological and Communication-Theoretical Perspectives on the Commercialization of the Sciences. Science & Education (forthcoming). Arxiv.org https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1109/1109.6600.pdf

Lothane, Z. (1997). Freud and the Interpersonal. Int Forum Psychoanal, 6, 175–184. Stockholm. DOI 10.1080/08037069708405900

Lowe, E.J. (2006). The Four-Category Ontology: A Metaphysical Foundation for Natural Science, Oxford: Clarendon.

Luhmann, N. (1981). Soziologische Aufklärung 3. Opladen: Westdeutscher Verlag, 25–34 [in German].

Malandro, L.A., Barker, L.L.,  Barker, D.A. (1988). Nonverbal Communication, Mcgraw-Hill College.

Merriam-Webster. (n.d.). Entia. In Merriam-Webster.com dictionary. Retrieved May 13, 2022, from https://www.merriam-webster.com/dictionary/entia

Motsomi, K., Makanjee, C., Basera, T., & Nyasulu, P. (2016). Factors affecting effective communication about sexual and reproductive health issues between parents and adolescents in zandspruit informal settlement, Johannesburg, South Africa. The Pan African medical journal, 25, 120. https://doi.org/10.11604/pamj.2016.25.120.9208

Ndhlovu, Ch. (2020). Book on Philosophy of Communication. Emmaus. Academia.edu. https://www.academia.edu/41711553/Book_on_Philosophy_of_Communication

Parsons, Т. (1969). Politics and Social Structure. New York: Macmillan-The Free Press, 557.

Pearce, W. Barnett, & E. Cronen, Vernon (1980-1). Communication, Action, and Meaning the Creation of Social Realities. Greenwood.

Pearce, W.B., & Cronen, V.E. (1980-2). Communication, Action, and Meaning: The Creation of Social Realities. New York, NY: Praeger.

Philosophy of Communication (2012). B. G. Chang and G. C. Butchart (ed.). Publisher The MIT Press, 688.

Robillard, J. (2006). Philosophy of Communication: What Does it Have to do With Philosophy of Social Sciences. Cosmos and History: The Journal of Natural and Social Philosophy, 1(2), 245–260. https://cosmosandhistory.org/index.php/journal/article/view/15

Schutz, W. (1958). FIRO: A Three Dimensional Theory of Interpersonal Behaviour. Oxford: Rinehart.

Sister Mary Liguori, B. V. M. (1942). The Concept of “Social Process” in American Sociology. The American Catholic Sociological Review, 3(3), 164–169. https://doi.org/10.2307/3706415

Smith, B. (2003). Ontology, in Blackwell Guide to the Philosophy of Computing and Information, Oxford: Blackwell.

Smith, B. (2004). Mind World: Essays in Phenomenology and Ontology, Cambridge: Cambridge University Press.

Smith, B. (2007). Husserl, London: Routledge.

Smith, B., Woodruff, D. (1995). Mind and Body, in Barry Smith and David Woodruff Smith (eds.), The Cambridge Companion to Husserl, Cambridge: Cambridge University Press.

Smuts, J.C. (1926). Holism and Evolution. London: Macmillan & Co, 384.

Social Processes: The Meaning, Types, Characteristics of Social Processes (2022, May 5). Yourarticlelibrary. https://www.yourarticlelibrary.com/sociology/social-processes-the-meaning-types-characteristics-of-social-processes/8545

Social Processes-I (2022, May 5). Prepared by: Dr. Priya, Assistant Professor, IMS, University of Lucknow. 3 April 2020. Lkouniv https://www.lkouniv.ac.in/site/ writereaddata/siteContent/ 202004032250571130priya_IMS_Social_Process-I.pdf

Societal Marketing (2022, May 6). Management learner. http://managementlearner.com/societal-marketing/

Thomasson, A. (2022, May 12). Categories. The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2019 Edition), Edward N. Zalta (ed.). https://plato.stanford.edu/archives/sum2019/ entries/categories/

Thompson, M. (1957). On Category Differences, Philosophical Review, 66(4), 486–508.

Tkachenko, O., Sadivnychyi, V., Zhylenko, I., Havryliuk, I., Virchenko, I., Poplavska, N., & Peleshok, O. (2020). Management of Social Communications of Enterprises, International Journal of Management, 11(7), 293–302. http://www.iaeme.com/IJM/issues.asp?JType =IJM&VType=11&IType=7

What do the terms private process and public process mean? (2022, May 6). Chris Adams (posted). Modernanalyst. https://www.modernanalyst.com/Careers/InterviewQuestions/ tabid/28/ID/2531/What-do-the-terms-private-process-and-public-process-mean.aspx

Zager D., & Wehmeyer M. (2019). Social Communication and Interaction. In book: TeachingAdolescents and Young Adults with Autism Spectrum Disorder. November. https://doi.org/10.4324/9781351215787-6

Hadamer, Kh.-H. (1993). Istyna i metod (frahmenty) [Truth and Method (Fragments)]. Kyiv, 196–201 [in Ukrainian].

Horbachyk, A.P. (2005). Validnist [Validity]. Entsyklopediia suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine] [elektronne vydannia]. https://esu.com.ua/search_articles.php? id=32984 [in Ukrainian].

Lisovyi V.S. (2007). Diia i diialnist [Action and Activity]. Entsyklopediia suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine] [onlain]. https://esu.com.ua/search_articles.php?id=26502 [in Ukrainian].

Nediukha, M. (2018). «Suspilni vidnosyny» ta «sotsialni vidnosyny» yak poniattia polityko-pravovoi nauky ["Public relations" and "Social Relations" as a Concept of Political and Legal Science]. Naukovi zapysky Instytutu politychnykh i etnonatsionalnykh doslidzhen im. I. F. Kurasa NAN Ukrainy [Scientific Notes of the Institute of Political and Ethnonational Studies. I.F. Kuras NAS of Ukraine], Vyp.2 (94), 188–200 [in Ukrainian].

Osnovni pryntsypy kvantovoi mekhaniky [Basic Principles of Quantum Mechanics] (2021). Ukrpublic. https://ukrpublic.com/navchannia/osnovni-printsipi-kvantovoji-mekhaniki.html [in Ukrainian].

Pryntsyp nevyznachenosti [The Principle of Uncertainty] (2022, May 27). Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/Pryntsyp_nevyznachenosti [in Ukrainian].

Pryntsyp superpozytsii [The Principle of Superposition] (2022, May 27). Vikipediia. https://uk.wikipedia.org/wiki/Pryntsyp_superpozytsii [in Ukrainian].

Serhiienko, I.V. (2013). Kibernetyka [Cybernetics]. Entsyklopediia suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine] (2022, May 17). https://esu.com.ua/search_articles.php?id=6745 [in Ukrainian].

Sorokyn, P. (1992). Chelovek. Tsyvylyzatsyia. Obshchestvo [Man. Civilization. Society]. Moscow [Rassian].

Sotsialna stratyfikatsiia [Social Stratification] (2022, May 30). Vikipediia. https://uk.wikipedia.org//wiki/Sotsialna_stratyfikatsiia [in Ukrainian].

Sotsium [Society] (2022, June 3). Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/Sotsium [in Ukrainian].

Kholizm (holizm) [Holism] (2022, May 15). Slovnyk. https://slovnyk.me/dict/fes/kholizm [in Ukrainian].

Kholod, O.M. (2011). Teoriia inmutatsii suspilstva [The Theory of Immutation of Society]. Kyiv: Kyivskyi mizhnarodnyi universytet, 305 [in Ukrainian].

Kholod, O. (2022). Kvantova zhurnalistyka [Quantum Journalism]. Kyiv: Interservis, 322 [in Ukrainian].

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 238

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Холод, О. . . (2022). Квантово-холістичні категорії соціальних комунікацій. Соціальні комунікації: теорія і практика, 14(2), 9–34. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-2-1

Номер

Розділ

Теорія та історія соціальних комунікацій

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають