Трансмедійні проекти в Туреччині та Україні: соціальні медіа проти телебачення
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-2-5Ключові слова:
конвергенція, медіааудиторія, соціальні медіа, трансмедіа, телеаудиторія, Туреччина, УкраїнаАнотація
Мета дослідження. Метою нашого дослідження є вивчення рівня обізнаності телевізійної аудиторії про трансмедіа, що реалізуються через різні соціальні медіа-платформи. Додатковим завданням дослідження є вивчення тенденцій використання телебачення як традиційного медіаінструменту та соціальних медіа, які є основним засобом комунікації у світі нових медіа.
Методи й методики дослідження. Матеріал дослідження включає інтерв'ю з українськими експертами та дані, отримані за допомогою онлайн-опитування. Дослідження проводилося як в Туреччині, так і в Україні. Вибірка включає 561 турецьких та 356 українських споживачів медіа. Основними інструментами дослідження обрано онлайн-опитування та глибинні інтерв'ю.
Результати. Респонденти мають високу думку про те, що різні типи контенту, за якими вони стежать у соціальних мережах і на телебаченні, організовані з метою підтримки певної ідеї. Рівень поінформованості учасників досить високий. Однак цю обізнаність не слід розглядати як наявність знань про «трансмедіа» та «обізнаність у цьому питанні». Високим є лише рівень обізнаності респондентів щодо впливу трансмедійних додатків. Крім того, видно, що респонденти мають високу обізнаність про те, що телевізійний контент або контент у соціальних мережах може бути вигадкою, містити пропаганду та впливати на їхнє життя та мислення.
Висновки. Дані дослідження свідчать, що більшість українських споживачів медіа, які стверджують, що отримують правду через соціальні мережі, відкидають телебачення як джерело реальної інформації. З іншого боку, більшість турецьких медіа-споживачів показують, що вони схильні сприймати реальність із телебачення такою, якою вона є, хоча й визнають, що контент, представлений на телебаченні, є вигадкою. Зі збільшенням часу, що приділяється соціальним медіа, стає очевидним, що довіра турецьких медіа-споживачів до телебачення зменшується, а з іншого боку, вони вважають соціальні медіа більш авторитетними в питаннях правдивості поширюваної інформації. Аналогічна ситуація чітко простежується і з українськими споживачами ЗМІ. Видно, що рівень сприйняття телебачення як джерела інформації зростає зі збільшенням рівня перегляду в обох країнах.
Завантаження
Посилання
Crossmedia (2021). Available at https://www.tlu.ee/en/node/2178 (Accessed 7 May 2022) (in English).
Dönmez, M., Güler, S. (2016). Transmedia Storytelling "Doritos Akademi" Study Case. Visionary Magazine, 7 (16), 155–175 (in English).
Dziubko, A.V. (2020). Ukraїnskі revoljucії u transmedіjnomu storіtelіngu: avtorskij proiekt. [Ukrainian Revolution in Transmedia Storytelling] MA Thesis. VNZ «Ukraїnskij katolickij unіversitet». Lvіv. Available at https://er.ucu.edu.ua/bitstream/handle/ 1/2326/Dziubko_Ukrainski%20revoliutsii%20u%20transmediinomu.pdf?sequence=1&isAllowed=y – 76с. (Accessed 7 May 2022) (in Ukrainian).
Gambarato, R. R. (2013). Transmedia project design: Theoretical and analytical considerations. Baltic Screen Media Review, 81–100 (in English).
Gambarato R., Lapina-Kratasyuk, E. (2016). Transmedia Storytelling Panorama in the Russian Media Landscape. The Russian Journal of Communication, 8 (1), 1–16 (in English).
Gürel E., Tığlı O. (2014). New World Created by Social Media: Transmedia Storytelling. Journal of Media Critiques, 1,(1), 35–65. DOI: 10.17349/jmc114102. Available at https://www.researchgate.net/publication/ 276239031_New_World_Created_by_Social_Media_Transmedia_Storytelling (Accessed 7 May 2021) (in English).
Hoguet, B. (2015). La narration réinventée – Le guide de la création interactive et transmedia. CreateSpace Independent Publishing Platform, 445.
Hvorostina, O. V. (2019). Strukturnі modelі transmedіjnih proєktіv u zhurnalіsticі [Structural Models of Transmedia Projects in Journalism]. Naukovi zapiski Іnstitutu zhurnalіstiki – Scientific Papers of Journalism Institute, 2(75), 70–84. Available at http://www.scientific-notes.com/archives/813 (Accessed 7 May 2022). (in Ukrainian)
Іvanishina, L. (2014). U mirnij chas poljagli za Ukraїnu [They Gave their Lives for Ukraine in Peacetime] [Elektronnij resurs]. Kіnoteatr, Available at: https://ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=1684 (Accessed 7 May 2022) (in English).
Jenkins, H. (2016). Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, 308 (in English).
Jenkins, H. (2007). Transmedia Storytelling 101. The Official Weblog of Henry Jenkins. 2007. Available at http://henryjenkins.org/2007/03/transmedia_storytelling_101.html (Accessed 27 May 2022) (in English).
Kalinov, K. (2017). Transmedia Narratives: Definition and Social Transformations in the Consumption of Media Content in the Globalized World. Postmodernism problems, 7(1), 60–68 (in English).
Kinder, M. (1991), Playing with Power in Movies, Television, and Video Games: From Muppet Babies to Teenage Mutant Ninja Turtles. Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 38–119 (in English).
Lindlof, T,R., Taylor, B.C. (2002). Qualitative Communication Research Methods (2nd edition), Sage Publications, Thousand Oaks, CA.
Manovich, L. (2018). Jazyk novyh media [New Media Language]. Moscow: Ad Marketing Press, 400.
Manovich, L. (2014). Software is the Message. Journal of Visual Culture, 13 (1), 79–81 (in English).
McCredie, N. (2015). Weaving a Story World Web, Sydney: Macquarie ICT Innovations Centre, 38.
Media Convergence. 2021. Available at https://leverageedu.com/blog/media-convergence/). (Accessed 7 May 2022) (in English).
Moloney, K. (2011). Transmedia Journalism as a Post-Digital Narrative. ATLAS, 1–37. Available at http://atlas.colorado.edu/wp-content/uploads/2015/04/ATLAS-Tech-Report- 2102_11_02.pdf (Accessed 12 May 2021) (in English).
Moloney, K. (2014). Multimedia, Crossmedia, Transmedia… What’s in a name? Transmedia Journalism. Available at https://transmediajournalism.org/2014/04/21/multimediacrossmedia -transmedia-whats-in-a-name/ (Accessed 27 May 2022) (in English).
Negroponte, N. (1978). Archive for Nicholas Negroponte. Available at https://multimediaman.blog/tag/nicholas-negroponte/ (Accessed 27 May 2022) (in English).
Oblichchja #VABYLON’13. (2014). Ljudi, jakі tvorjat kіnoprotest. Chastina 2 [Faces #VABYLON’13. People who are Making Movie Revolt. Part 2]. Ukraіnska pravda. Zhittja [Ukrainian Life]. Available at https://life.pravda.com.ua/ukr/culture/2014/03/4/155363/ (Accessed 27 May 2021) (in Ukrainian).
Pratten, R. (2015). Getting started in transmedia storytelling: A practical guide for beginners (2nd ed.). CreateSpace Independent Publishing Platform.
Sarı, G. Abant. (2017). Journal of Cultural Studies (AKAR), 2 (4), 71–79 (in Turkish).
Scolari, C. A. (2014). Transmedia storytelling: new ways of communicating in the digital age. AC/E digital culture Annual Report, 6, 69–79 (in English).
Scolari, C. A. (2009). Transmedia storytelling: Implicit consumers, narrative worlds, and branding in contemporary media. International Journal of Communication, 3, 586–606 (in English).
Rodrigues, P., Bidarra, J., (2018). Transmedia Storytelling as a Framework for Effective Blended Learning Design. The Envisioning Report for Empowering Universities. Publisher EADTU (pp.31–33).
The Concept of Media Convergence (2014). Available at https://ololadeganiyualabi.wordpress. com/2014/03/11/the-concept-of-media-convergence/ (Accessed 27 May 2022) (in English).
Tous-Rovirosa, A. (2014). Transmedia storytelling in international online news: Thematic and Mythical recurrence versus Generic regularities and Quality in the digital Press. Shaping The news online. A comparative research on international quality media, Livros LabCom Covilhã, uBi, LabCom, Livros LabCom, 193–222.
Опубліковано
Версії
- 2022-12-30 (2)
- 2023-06-23 (1)
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Джан Білгілі, , Олена Горошко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode