Візуалізація цифрових жанрів: instagraming в англійської політичної комунікації

Автор(и)

  • Олена Горошко Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
  • Тетяна Полякова Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-1-9

Ключові слова:

цифровий жанр, жанр 2.0, Instagram, instagraming, соціальні мережі, візуалізація, англомовна політика

Анотація

У статті розповідається про появу нового цифрового гібридного жанру – інстаграмінг.

Метою дослідження є аналіз дизайну жанру інстаграмінг на текстовому рівні та визначення основних лінгвістичних та паралінгвістичних особливостей жанрового дизайну у сфері англійської політичної інтернет-комунікації.

Методи й методики дослідження. Матеріал дослідження включає 144 англійські публікації, отримані з офіційних акаунтів Джо Байдена й Бориса Джонсона. У дослідженні використовуються якісні та кількісні методи, а саме: методи аналізу інформації, синтезу, порівняння, лінгвістичного опису, контент-аналізу, семантико-синтаксичний метод. Для аналізу даних було використано програму Voyant Tools. Контент-аналіз публікацій політичних лідерів США та Великобританії в мережі «Інстаграм» показує різницю в кількості їхніх дописів, що свідчить про різне ставлення політиків та їхніх команд до використання соціальної мережі для досягнення своїх політичних цілей. Структура жанру залежить від розвитку інформаційних технологій, а також від типу пристрою, до якого вона введена і який впливає на порядок розміщення заголовків, формат сторінки, а також положення текстового коментаря щодо відео чи фотографії.

Результати й обговорення. Отримані результати свідчать, що як вербальна, так і невербальна складові інстграмінгу є невід’ємними частинами цього жанру. Про гібридизацію цифрового жанру можна говорити як про невід’ємну рису.

Висновки. Можна стверджувати, що інстаграмінг можна розглядати як свого роду контейнер із множинними текстами, що поєднує відео, аудіо та графічні семіотичні системи разом. Крім того, інстаграмінг розглядається як піджанр, що забезпечує комунікативний простір для різних жанрів політичної комунікації в мережі. Можна стверджувати, що дослідження жанру соціальних медіа вимагає поєднання лінгвістичних та паралінгвістичних методів аналізу. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Askehave, I. & Nielsen, A. E. (2005). What are the Characteristics of Digital Genres? Genre Theory from a Multi-modal Perspective. Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences.

Asmus, N. G. (2005). Lingvisticheskiye osobennosti virtualnogo kommunikativnogo prostranstva [Linguistic features of the virtual communicative space]. Candidate`s thesis. Chelyabinsk [in Russian].

Babaytsev, A. V. (2007). Politicheskiy simvolizm tsveta [Political symbolism of color]. Izvestiya VGPU – Bulletin of VSPU, 56–62 [in Russian].

Bem, Ye. (2021). Nadezhnyy siniy: kak tsvet vliyayet na vospriyatiye brenda [Reliable blue: how color affects brand perception]. Skillbox Media. Retrieved from https://skillbox.ru/media/design/psihologia-sinego/

Chernyavskaya, V. Ye. (2009). Lingvistika teksta: polikodovost, intertekstualnost, interdiskursivnost : uchebnoye posobiye [Text linguistics: polycode, intertextuality, interdiscursivity : study guide]. Moscow: Knizhnyy dom «LIBROKOM» [in Russian].

Global Social Media Stats. (2022). Datareportal. Retrieved from https://datareportal.com/social-media-users

Goroshko O. Ig., & Poliakova, T. L. (2018). Persuasiveness in Political Discourse on Twitter. Psykholinhvistyka – Psycholinguistics, 24(2), 29–46. doi: 10.31470/2309-1797-2018-24-2-29-46

Herring, S. C. (2018). The co-evolution of computer-mediated communication and computer-mediated discourse analysis. Analysing digital discourse: New insights and future directions, 25–67. Prepublication version: http://ella.slis.indiana.edu/~herring/adda.pdf

Instagram Stats and Trends. (2022). Datareportal. Retrieved from https://datareportal.com/essential-instagram-stats

Instagram. (2022). Wikipedia, the Free Encyclopedia. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Instagram

Ihlström, C. (2004). The Evolution of a New(s) Genre. Doctoral Dissertation. School of Information Science, Computer and Electronic Engineering, Halmstad University; Department of Informatics, Göteborg University. Gothenburg Studies in Informatics.

Iqbal, Mansoor (2022). TikTok Revenue and Usage Statistics. Business of Apps. Retrieved from https://www.businessofapps.com/data/tik-tok-statistics/

Kameneva, V. A., Potapova, N. V. (2016). Jelektronnyj novostnoj diskurs v aspekte kreolizacii (k postanovke problemy) [Electronic News Discourse through Creolization (to posing a problem)]. Vizual'naja kommunikacija v sociokul'turnoj dinamike: sbornik statej II Mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii (24–25 nojabrja 2016 goda) / pod red. N.F. Fedotovoj. – Kazan': Izd-vo Kazan. un-ta, 2016...336–340. [in Russian].

Kemp, S. (2021). Digital 2021 October Global Statshot Report. Datareportal. Retrieved from https://datareportal.com/reports/digital-2021-october-global-statshot

Kompantseva, L. F. (2008). Internetlingvistika kognitivno-pragmaticheskij i lingvokultorologicheskij podhody : monografiya [Cognitive-pragmatic and lingua-cultural approaches to Internet linguistics : monograph]. Lugansk : Znaniye [in Russian].

Makarowska, O. (2016). Osobennosti kotomatricy kak internet-zhanra [Peculiarities of Catmatrix as Internet-genre]. Studia Rossica Gedanensia, 3, 77–95 [in Russian].

Miri, J. N. (2016). Online Corporate Identities: A multimodal analysis of the communication patterns in the social media marketing posts on #Instagram by three multinational companies. Mémoire de maîtrise, Université de Lausanne.

Shchipitsina, L. Yu. (2009). Zhanry komp'yuterno-oposredovannoy kommunikatsii : monografiya [Genres of computer-mediated communication : monograph]. Arkhangelsk : Pomor state university [in Russian].

Sorokin, Yu. A. & Tarasov, Ye. F. (1990). Kreolizovannyye teksty i ikh kommunikativnaya funktsiya [Creolized texts and their communicative function]. Optimizatsiya rechevogo vozdeystviya – Optimization of speech impact (pp. 180–186). Moscow : Nauka [in Russian].

Swales, J. M. (1990). Genre Analysis – English in academic and research settings. Cambridge: Cambridge University Press.

Yates, J. & Orlikowski, W. J. (2002). Genre Systems: Structuring Interaction through Communicative Norms. Journal of Business Communication, 39 (1), 13–35.

Zenkova, A. Yu. (2004). Vizualnaya metafora v sotsialno-politicheskom diskurse: metodologicheskiy aspekt [Visual Metaphor in Socio-Political Discourse: Methodological Aspect]. Mnogoobraziye politicheskogo diskursa – Diversity of political discourse (pp. 40–49). Yekaterinburg [in Russian].

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 153

Опубліковано

2022-09-05

Як цитувати

Goroshko, O. ., & Poliakova, T. . (2022). Візуалізація цифрових жанрів: instagraming в англійської політичної комунікації. Соціальні комунікації: теорія і практика, 14(1), 148–163. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-1-9

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології