ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМУНІКАЦІЇ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДИСТАНЦІЙНИХ УРОКІВ ЗА МЕЖАМИ
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-10Ключові слова:
дистанційне навчання, дистанційне вчення, перешкоди в освіті, комунікація, колаборація, механізми регулювання вчення, саморегуляція вчення, комп'ютерна підтримка колаборативного вчення, соціально розподілена регуляція вчення, ключеві компетенціїАнотація
В останні роки посилилися позиції дистанційного навчання, яке раніше розглядалося в більшості країн лише як доповнення до очного навчання. Виникла необхідність по новому поглянути на особливості організації уроку в середній школі в умовах змішаної очно-дистанційної освіти. Зарубіжна література насичена дискусіями щодо різних бар'єрів у дистанційній освіті. Неефективна комунікація є частиною більшості бар'єрів у дистанційному навчанні. Удосконалення комунікації при дистанційному навчанні багато в чому залежить від здатності стратегічно регулювати своє вчення й вчення інших. Педагоги використовують все нові інформаційні та комунікаційні технології, інтегровані з підтримуваним комп'ютером колаборатівним вченням. У низці робіт зарубіжних дослідників використовуються поняття «само-регуляція вчення», «комп'ютерна підтримка коллаборатівного вчення», «соціально розділена регуляція вчення», що відображають дію механізмів, які допомагають регулювати роботу й вчення в процесі дистанційного навчання. За результатами такого навчання в учнів формуються життєво важливі вміння ХХI століття, які закладені в ключові компетенції: критичне мислення, рішення проблем, робота в команді, комунікації, колаборація, креативність, аналітичні та інтер-культурні вміння.
Завантаження
Посилання
Berge, Z. L. (1998). Barriers to online teaching in post-secondary institutions: Can policy changes fix it? Online Journal of Distance Learning Administration. 1(2). Retrieved from http://www.westga.edu/~distance/Berge12.html [in English].
Berge, Z. L. (2013). Barriers to Communication in Distance Education. Turkish Online Journal of Distance Education- TOJDE, January 2013 Volume : 14 Number 1 Article 31[in English].
Carr, K., Gardner, F., Odell, M., Mumsch, T., & Wilson, B. (2003). The role of online, asynchronous interaction in the development of light and color concepts. The Journal of Interactive Online Learning, 2(2): Retrieved from http://www.ncolr.org/jiol/issues/PDF/2.2.5.pdf [in English].
Dabaj, F., Yetkin, A. (2011). Analysis of Communication Barriers to Distance Education: A Review Study. Online Journal of Communication and Media Technologies Volume: 1, Issue: 1 http://www.ojcmt.net/articles [in English].
Hadwin, A. F., Ja¨rvela¨, S., & Miller, M. (2011). Self-regulated, co-regulated, and socially shared regulation of learning. In B. J. Zimmerman & D. H. Schunk (Eds.), Handbook of self-regulation of learning and performance (pp. 65–84). New York: Routledge [in English].
Isman, A., Dabaj, F., Altinay, F., & Altinay, Z. (2003, October). Communication barriers in distance education. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), article 2 [in English].
Isman, A., & Altinay, F. (2005, October). Communication barriers: A study of Eastern Mediterranean University students’ and teachers’ of online program and courses. Turkish Online Journal of Distance Education, 6(4) Article 13. Retrieved from http://tojde.anadolu.edu.tr/tojde20/pdf/article_13.pdf [in English].
Ja¨rvela¨, S., & Hadwin, A. F. (2013). New frontiers: Regulating learning in CSCL. Educational Psychologist, 48(1), 25–39. doi:10.1080/00461520.2012.74800 [in English].
Ja¨rvela¨, S., Ja¨rvenoja, H., Malmberg, J., & Hadwin, A. (2013). Exploring socially-shared regulation in the context of collaboration. The Journal of Cognitive Education and Psychology, 12(3), 267–286. doi:10.1891/1945-8959.12.3.267 [in English].
Jarvela, S., Kirschner, P.A, Panadero, E. a.o. (2014). Enhancing socially shared regulation in collaborative learning groups: designing for CSCL regulation tools. Learning and Educational Technology Research Unit (LET), Department of Educational Science and Teacher Education, University of Oulu, P.O. BOX 2000, 90014 Oulu, Finland sanna.jarvela@oulu.fi [in English].
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1999). Learning together and alone: Cooperative, competitive, and individualistic learning (5th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon [in English].
Kirschner, P.A., Kirschner, F., & Janssen, J. (2014). The collaboration principle in multimedia learning. In R. Mayer (Ed.), The Cambridge handbook of multimedia learning (2nd ed., pp. 547–575). New York: Cambridge University Press [in English].
Kreijns, K., Kirschner, P. A., & Vermeulen, M. (2013). Social aspects of CSCL environments: A research framework. Educational Psychologist, 48(4), 229–242. doi:10.1080/00461520.2012.750225 [in English].
Lipponen, L., Rahikainen, M., Lallimo, J., & Hakkarainen, K. (2003). Patterns of participation and discourse in elementary students’ computer-supported collaborative learning. Learning and Instruction, 13, 487–509 [in English].
Moore, M.G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systems view of online learning, (3rd ed.). New York: Wadsworth/Cengage [in English].
Pereira, A. Lisbon, A., & Lõhmus, K. (2005). Chapter 4: Pedagogical issues in ODL. In K. DePryck (Ed.), Getting started with open and distance learning. (pp: 43-55). Antwerp, Belgium: Garant Publishers. Retrieved from http://www.odlexpert.net/getstart/chapter4.pdf [in English].
Official Journal of the European Union COUNCIL RECOMMENDATION of 22 May 2018 on key competencies for lifelong learning (Text with EEA relevance) (2018/C 189/01). The Official Journal 2018/C 189/01 [in English].
Oren, A., Mioduser, D., & Nachmias, R. (April - 2002). The Development of Social Climate in Virtual Learning Discussion Groups, from http://www.irrodl.org/content/v3.1/mioduser.html [in English].
Ozelkan, E.C., & Galambosi, A. (2012). Overcoming communication barriers in online teaching: Understanding faculty preferences. In the Proceedings of the International Conference on Communication, Media, Technology, and Design (ICCMTD). Istanbul, Turkey. 09-11 May. pp. 292–298. Retrieved from http://www.cmdconf.net/2012/makale/55.pdf [in English].
Roschelle, J., & Teasley, S. D. (1995). The construction of shared knowledge in collaborative problem-solving. In C. O’Malley (Ed.), Computer-Supported Collaborative Learning (pp. 69–97). Berlin: Springer [in English].
Wang, M., & Kang, M. (2006). Cybergogy for engaged learning: A framework for creating learner engagement through information and communication technology. In D. Hung and M.S. Khine (Eds.), Engaged Learning with Emerging Technologies, pp: 225-253. DOI: 10.1007/1-4020-3669-8_11 [in English].
Winthrop, R. (1991). Dictionary of Concepts in Cultural Anthropology (Vol. 11). New York, NY. : Greenwood Press [in English].
Zimmerman, B. J., & Schunk, D. H. (2011). Motivational sources and outcomes of self-regulated learning and performance. In B. Zimmerman & D. Schunk (Eds.), Handbook of self-regulation of learning and performance (pp. 49–64). New York, NY: Routledge [in English].
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Ірина Курдюмова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode