Комунікативні компетенції в розвитку наукового потенціалу педагогів професійної освіти: зарубіжний досвід
Ключові слова:
система професійної освіти, науковий потенціал працівників СПО, об'єднаний розвиток практики, професійні компетенції, колаборація, комунікаціяАнотація
У статті наголошено актуальність проблеми розвитку й використання наукового потенціалу
в професійній діяльності педагогів системи профосвіти за кордоном.
Основою для дослідження використання наукового потенціалу працівниками
сфери середньої професійної освіти за кордоном стали матеріали досліджень професійної
діяльності педагогів таких країн: Англії, США, Австралії, Канади, Італії. Результати. Основою для використання наукового потенціалу працівниками сфери середньої професійної освіти є їх готовність постійно накопичувати в себе перспективні дослідні, проектні
компетенції, освоєння педагогами нових видів діяльності, використання й створення фахівцями
сучасних освітніх технологій, проведення різних досліджень і використання їх результатів для
поліпшення своєї професійної діяльності. Висновки. Проаналізований зарубіжний досвід розвитку наукового потенціалу працівників сфери
середньої професійної освіти є ефективним. Вивчені матеріали дають можливість розробляти й
застосовувати рекомендації для педагогічної практики, найважливішими серед яких є використання
комунікативних практик навчання й формування комунікативних компетенцій викладачів під час
дослідницької роботи для їх ефективного використання у своїй діяльності.
Завантаження
Посилання
Andryuhina, L.M. Fadeeva, N.Yu. (2016). Kreativny'e praktiki formirovaniya mezhkultournoi kommounikativnoi kompetentnosti. Integratsiya obrazovaniya [Education Integration ], 20(3), 320-330 [in Russian].
Volchenkova, T.V.(2019). Formirovanie u pedagogov gotovnosti k innovatsionnoi pedagogicheskoi deyatelnosti, SPO, 12, 2-4 [in Russian].
Zhukov, G.N. (2018) Strategiya operezhayushhego professionalnogo obrazovaniya v Rossii i za rubezhom. Professional'noye obrazovaniye v Rossii i za rubezhom [Professional education in Russia and abroad]. 1, 63-66 [in Russian].
Krasnova, G.A., Mozhaeva G.V., Polushkina E.A. (2017). Razvitie nepreru''vnogo professionalnogo obrazovaniya za rubezhom [Development of continuing professional education abroad]. Tomsk: Izdatelskii Dom Tomskogo gosuniversiteta, 238 [in Russian].
Kurdyumova, I.M. (2016). Sotsialnoe vzaimodeistvie v obshhinah prakyiki za rubezhom kak put k poznavatelnomu razvitiyu uchashhihsya. Sotsializatsiya lichnosti v usliviyah globalizatsii i informatizatsii obshhestva [Personality socialization in conditions of globalization and informatization]. Mezhdunarodnaya nauchno-prakticheskaya konf., Tver, 8 Fevralya, 53-59 [in Russian].
Maslou, A. (2007). Dalnie predely' chelovecheskoi psichiki [The Farther Reachers of Human Nature]. Moskva: Evraziiya, 224 [in Russian].
Roi ,V.X., Pollok, E'., Mak, K., Dzhefferson, Kelhun, U. Uik. (2019). Shest distsiplin prory'vnogo obuchenia. Kak prevratit obuchenie i razvitie v biznes-rezultaty [THE SIX DISCIPLINES OF BREAKTHROUGH LEARNING: HOW TO TURN TRAINING AND DEVELOPMENT INTO BUSINESS RESULTS] Moskow: E'KSMO, 352 [in Russian].
Ursul, A.D. (2016). Model operezhayushhego obrazovania i perechod Rossii k ustoichivomu rasvitiyu. Problemy' okruzhayushhei sredy' i prirod. resursov: Obsor. inform VINITI [Problems of environment and nature resources], 8 [in Russian].
Uskova, N.G. (2013). Formirovanie kultury' dialoga spetsialista sotsialno-kulturnoi sfery' v protsesse srednego professionlnogo obrazovania [The formation of culture dialog of a professional in socio-cultural spere…]: аvtoref.diss.kan.ped. nauk. Moskow, 29 [in Russian].
Chalaya, I.N.(2009). Formirovanie dialogicheskoi kultury' budushhego uchitelya v obrazovatelnom protsesse pedagogicheskogo kolledzha [The formation of a future teachers’ dialog culture in pedagogical college]: аvtoref. diss.kan.ped.nauk. Kaluga, 25 [in Russian].
Andryukhina, L. M., Dneprov S. А., Sumina T. G., Ziminaa E. Yu., Utkina S. N. and Mantulenko V. V. (2016) Vocational Pedagogical Competencies of a Professor in the Secondary Vocational Education System: Approbation of Monitoring Model. Internetional Jourmal of environmental & science education, 11(14), 7045-7065 [in English].
Andersson, Per and Susanne Köpsén (2015). Continuing professional development of vocational teachers: participation in a Swedish national initiative. Empirical Res Voc Ed Train, 7:7 [in English].
Billett, S (2011) Vocational education: purposes, traditions and prospects. Springer Dordrecht Heidelberg London New York. [in English].
Cerbin, W., Kopp, B. (2017). Lesson Study as a Model for Building Pedagogical Knowledge and Improving Teaching. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 3 (18), 250-257 [in English].
Eraut, M. (2007a). How professionals learn through work. Guildford: SCEPTrE and University of Surrey [in English].
Eraut, M. (2004b). Practice based evidence, in: G. Thomas, & R. Pring (Eds) Evidence-based practice in education (Maidenhead, Open University Press), 91-101 [in English].
Fielding, M et al, (2005). ‘Factors Influencing the Transfer of Good Practice’, University of Sussex, 117. Retrieved from https://www.education.gov.uk/publications/ [in English].
Gregson, M., Spedding, P., & Nixon, L. (2016). Helping good ideas to become good practice. Enhancing your professional practice through joint professional development. Intuition, Research Issue 1. Society for Education and Training. Retrieved from https://set.et-foundation.co.uk [in English].
Joint Practice Development (JPD), a brief introduction. Annex A. Retrieved from
https://studylib.net/doc/6931490/guidance-for-applicants---the-education-and-training-found [in English].
Hayes, J.L.(2017). A new look at managerial competence: the AMA model of worthy performance // Managerial Review, 2- 4 [in English].
Hodgson, A. and Spours, K.(2020). Young People and Transitions in Upper Secondary Education in England: The Influence of Policy on the ‘Local Opportunity Landscape’. In K. Brunila and L. Lundahl (eds), Youth on the Move: Tendencies and Tensions in Youth Policies and Practices (pp. 127–147). Helsinki: Helsinki University Press. Retrieved from https://doi.org/10.33134/HUP [in English].
It’s about work… (2013). Excellent adult vocational teaching and learning. The summary report of the Commission on Adult Vocational Teaching and Learning. Retrieved from www.excellencegateway.org.uk/cavtl [in English].
Kennedy, Aileen. (2005). Models of Continuing Professional Development: a framework for analysis. Journal of In-service Education, 31 (2), 235-251 [in English].
McLaughlin, M. W., Talbert, J. E.(2016) Building School-Based Teacher Learning Communities: Professional Strategies to Improve Student Achievement. New York: Teachers College Press, 148 [in English].
Lloyd, C, Payne, J (2012). Raising the quality of vocational teachers: continuing professional development in England, Wales and Norway. Res Pap Educ 27(1), 1–18 [in English].
New model to improve your professional development. Retrieved from
https://www.britishcouncil.kz/programmes/education/vocational/magazine-april-2017/professional-development [in English].
Parsons, D, Huges, J, Allincon, C, Walsh, K (2009). The training and development of VET teachers and trainers in Europe. In: Cedefop (ed). Modernising vocational education and training, fourth report on vocational education and training research in Europe: synthesis report. Publications Office of the European Union, Luxembourg [in English].
Patzer, R. (2020). Sharing good practice: Strategies to encourage teacher collaboration (IRIS Connect UK). Retrieved from https://blog.irisconnect.com/uk/sharing-and-collaboration-in-schools [in English].
Serafini, M. (2018). The professional development of VET teachers in Italy: participation, needs and barriers. Statistical quantifications and benchmarking in an international. Perspective. Empirical Res Voc Ed Train, 10:3 [in English].
Tomlinson, P. (2008). Psychological theory and pedagogical effectiveness: The learning promotion potential framework // British Journal of Educational Psychology, 78 (4), 507-526 [in English].
Webster-Wright, Ann. (2009). Reframing Professional Development Through Understanding Authentic Professional Learning. Review of Educational Research, 79(2), 702-739 [in English].
Wheelahan, L, Moodie, G (2010). The quality of teaching in VET: final report and recommendations. LH Martin Institute, University of Melbourne, Melbourne [in English].
Work-based learning: benefits and obstacles. (2013) A Literature review for policy makers and social partners in ETF partner countries. ETF © European Training Foundation, 60 [in English].
##submission.additionalFiles##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Курдюмова І., М'ясников В., Шапошникова Т.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode