РІВНІСТЬ ОСВІТНІХ МОЖЛИВОСТЕЙ ЯК ОСНОВА СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ СИСТЕМ ОСВІТИ
Ключові слова:
світові тенденції освіти, стратегія освіти, забезпечення рівних освітніх результатів, лідерство в освіті, комунікативні практики навчання, конструктивізмАнотація
Дослідження носить міждисциплінарний характер. У ньому використовувався комплекс методів: теоретичні методи (категоріальний аналіз понять, які використовуються для опису феномена освіти як інституту соціалізації, покликаного забезпечити рівність в отриманні освіти, його доступність); історико-педагогічний аналіз, що дозволив виділити, структурувати і описати етапи розвитку проблеми; компаративістський метод, що дає можливість виявити і вивчити загальні та особливі підходи у вирішенні проблеми в різних країнах. Представлена авторська точка зору, яка дозволяє довести можливість і доцільність використання конструктивістського підходу до проведення міждисциплінарних досліджень в освіті з питань забезпечення рівних можливостей і результатів в освіті в умовах соціальної нерівності. Висновки дослідження дають можливість розробити і запропонувати рекомендації для педагогічної практики, шляхи вирішення проблеми, найважливішими серед яких виступають використання лідерства в освіті, комунікативних практик навчання і формування комунікативних компетенцій викладачів для ефективного їх використання в своїй діяльності.
Завантаження
Посилання
Frumin, I.D. (2006), “Main Approaches to the Problem of Equal Educational Opportunities”, Voprocy’ obrasovaniya [Proсeedings of Education], № 2, 2006. pp. 5-23.
Nieto, Sonia (2005), Public Education in the Twentieth Century and beyond: High Hopes, Broken Promises, and an Uncertain Future. Harvard Educational Review, 75 (1), pp. 57-78.
Nechitajlo, I.S. (2015), Society Changes through Educational changes: Illusion or Reality? : Nar. Ykr. Akad., Isd.-vo NYA, Kharkiv, 552 p.
Bourdieu P., (2007). Reproduction: the Elements of Educational Theory, M.: Prosveshhenie, 267 p.
Gerasimov, G.I. (2005), Education Transformation as a sociocultural potential of Russian Society, Abstract of the D.Sc. (philos. Sci), Rostov-on-Don, 48 p.
Stepin, V.S., (2010), Where is the Russian Culture Going?, in Stepin, V.S., Zapesotsky, A.S. (Eds.), Proceedings of the Round Table “Where is the Russian Culture Going?”, 27–28 june 2009, StPb.: StpbGUP, pp. 7–15.
Osipov, A.M. (2004), Sociology of Education in Russia: Problems and Perspectives, SOCZIS, № 7, pp. 120-127.
Nechitajlo, I.S. (2015), Society Changes through Educational Changes: Illusion or Reality? : Nar. Ykr. Akad., Isd.-vo NYA, Kharkiv, 552 p.
Popper, K.P. (1992) The Open Society and its Enemies, V.1, M.: Fenix, 448 p., - 150 p.
Frumin, I.D. (2006), “Main Approaches to the Problem of Equal Educational Opportunities”, Voprocy’ obrazovaniya [Proceedings of Education], № 2, 2006. pp. 5-23.
Konstantinovsky, D.L., (1999), Dynamics of Inequlity. The Russian Youth in a Changing Society: Orientation and Ways in Education (from 1960-th to 2000), in Shubkin, V.N. (Ed.), M.: E’ditorial YRSS, 213 p.
Omel’chenko, E.L., (2002), HE for socially marginalized groups: Accessibility’s Analysis, HE Accessibility in Russia. М.: NICP, pp. 22–37
Omel’chenko, E.L., Luk’yanova E.L.,(2004), Regional Educational Nets in the Light of HE accessibility: New Possibilities and New Exclusions, HE Accessibility in Russia. М.: NICP, 112 p.
Goodlad, J. (1996), “Democracy, education, and community”, in Soder R. (Ed.), Democracy, Education and the Schools. Jossey-Bass, 189 p., р. 87.
Stepin, V.S., (2009), Post-non-Classicism: Philosophy, Science, Culture, SPb.: Izdatelsky Dom “Mir”, pp. 249-295.
Berger, P., Luman T.( 1995), Sotsial'noe konstruirovanie real'nosti (Traktat po socziologii znaniia), Social Construction of the Reality, М.: Меdium, 323 p.
Gergen K.J. (2003), Social Constructionism: Knowledge and Practice, Minsk: BGY, 232 p.
Ulanovsky, A.M., (2009), Quality Researches: Approaches, Strategies, Methods, Psychological Journal, V. 30, № 2, pp. 5-19.
Romanova, L.A., (2009), The Theory of Social Constructivism and composite performatives, The Bulletin of Volgograd Univ., Series 2. Linguistics, №2 (10). pp. 103-109.
21. Konstantinovsky, D.L., (1999), Dynamics of Inequlity. The Russian Youth in a Changing Society: Orientation and Ways in Education (from 1960-th to 2000), in Shubkin, V.N. (Ed.), M.: E’ditorial YRSS, 213 p.
Barber M., Mourshed M. (2010), Shape the Future: How Good Education Systems can become Great in the Decade ahead.: Theoretical and Applied Research , available at: [http://docplayer.ru/57430850-I-sozdanie-m-barber-m-murshed.html](accessed at 31.10.2018)
Personal, Social, Health and Economic Education PSHE, available at: (www.curriculumonline.gov.uk) accessed at 10.09.2018.
The Leadership, Communication and Culture course , available at: (warwickinlondon@warwick.ac.uk) (accessed at 16.09.2018).
"The Teachers' Disciplinary (England) Regulations 2012". The Stationery Office. 28 February 2012. No. 560 Regulation 2. Retrieved 9 August 2016. (accessed at 25.09. 2018)
NCTL Framework Document" (PDF). gov.uk. November 2015, available at www.education.gov.uk/nationalcollege (accessed at 24.09.2018 )
Education charity building a network of exceptional school leaders at all levels, to transform the life changes of children who need it most, available at (“AmbitionSchoolL'ship @Ambition_SL ) (accessed at 22.09.2018)
Brighthouse H. (1995) In Defence of Educational Equality // Journal of Philosophy of Education, Vol. 29, No. 3. pp. 415-420
##submission.additionalFiles##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Курдюмова І., М'ясников В., Шапошникова Т.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode