РОЛЬ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ В СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Анастасія Бессараб КЗВО «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія»
  • Тетяна Гиріна Університет державної фіскальної служби України
  • Ірина Антоненко КЗВО «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія»
  • Яна Зоська Класичний приватний університет

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2020-11-2-10

Ключові слова:

соціальнокомунікаційні ініціативи, медіа, теорія “еластичного павутиння”, експертне опитування, люди з інвалідністю

Анотація

Мета дослідження – сформувати загальну картину щодо ролі засобів масової комунікації в соціалізації людей з інвалідністю за допомогою соціальнокомунікаційних проєктних ініціатив в Україні.

Методи і методики дослідження. Із метою встановлення первинних інформаційно-комунікаційних потреб цієї категорії аудиторії медіа проведено опитування соціальних працівників, що мають справу з людьми з інвалідністю в Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Львівській та Хмельницькій областях, дають підстави констатувати перспективність для людей з інвалідністю конструювання “еластичного павутиння” інклюзивного соціальнокомунікаційного медіапростору в комплексі контактних і цифрових проєктів, зокрема ініційованих та втілених у медіасекторі. Так, експерти засвідчили безумовну потребу людей з інвалідністю в посиленні соціалізації шляхом розширення щоденного кола спілкування.

Висновки. У межах наукового дискурсу осмислення цієї проблеми перспективне в напрямі розроблення моделі налагодження комунікативних зв’язків у сучасному інклюзивному поліплатформовому медіапросторі.

Ключові слова: соціальнокомунікаційні ініціативи, медіа, теорія “еластичного павутиння”, експертне опитування, люди з інвалідністю.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

DOSTUPNO.UA. Making the world accessible. Dostupnoua. (2020). URL: https://dostupnoua.org/ (in Ukrainian).

Pak, W. (2016). The project method as a way of forming generalized design skills of students of engineering universities, Teacher Education in Russia, 1, 68–74 (in Russian).

The problem of socialization of persons with disabilities by means of mass communication. Google Forms. (2020). Retrieved from https://docs.google.com/forms/d/16kNul-K7E8M4qfFifFq3GTcZvNu9sjwCs6MlRIPEIhg/edit?ts=5e300198 (in Ukrainian).

Rizun, V., Skotnikova, T. (2008). Methods of scientific research in journalism. Kiev: Press of Ukraine (in Ukrainian).

Sokolov, M. (2013). Network media project as a means of creating readiness for the professional self-development of a future teacher, Izvestiya VGPU, 10, 68–73 (in Russian).

Sosnovskaya, A., Murashev, A. (2018). Project activity as a requirement for the development of systems in modern conditions, Management Consulting, 9, 120–129. DOI 11.22394/1726-1139-2018-9-120-129 (in Russian).

Dahlberg, S. (2007). Web-based expert surveys. The opportunities for conducting web-based elite expert surveys, QoG Working Paper Series, 7. Retrieved from https://qog.pol.gu.se/digitalAssets/1350/¬1350655_2007_7_dahlberg.pdf (in English).

Dewey, J. (1938). Experience and education. The later works of John Dewey. Carbondale: Southern Illinois University Press (in English).

Kilpatrick, W. (1925). Foundations of method: Informal talks on teaching. New York: Macmillan (in English).

Knoll, M. (2018). The Project Method: Its Vocational Education Origin and International Development, Virginia Tech. Retrieved from https://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JITE/v34n3/Knoll.html (in English).

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2020-12-28

Як цитувати

Бессараб, А., Гиріна, Т. ., Антоненко, І., & Зоська, Я. . (2020). РОЛЬ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ В СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УКРАЇНІ. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 11(2), 158–169. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2020-11-2-10

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології