Фотоконтент комунікаційних платформ як механізм реалізації контрпропаганди в Україні

Автор(и)

  • Анжеліка Досенко Київський університет імені Бориса Грінченка

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-2-6

Ключові слова:

контропропаганда, фотоконтент, протистояння фейкам, комунікаційні платформи, пабліки

Анотація

Метою статті є дослідження сучасного фотоконтенту комунікаційних платформ як механізму реалізації контрпропаганди в Україні.

Фотоконтент платформінгу в сучасних умовах розвитку соціальних комунікацій та розвитку прикладних комунікаційних технологій характеризує себе як частина стратегічної комунікації органів влади держави з українцями. Орієнтуючись на зазначене, медійники та лідери думок мають можливість реалізовувати дієві механізми протидії російській пропаганді, протистояти фейкам та захищають свідомість українців від ворожої інформації.

Методами дослідження стали теоретичний аналіз, використаний для вивчення точок зору та чіткого формулювання визначення фотоконтенту комунікаційних платформ як форми ведення контрпропаганди; порівняльний аналіз; метод узагальнення для виведення авторського бачення щодо функціонування фотоконтенту платформ як форми ведення контрпропаганди; метод порівняння для формулювання авторського бачення щодо функціонування фотоконтенту платформ як форми ведення контрпропаганди; метод моніторингу фотографій платформ  для практичного вивчення проблематики; метод анкетування (для здійснення опитування 302 респондентів).

Результати дослідження полягають у вивченні фотоконтенту як дієвого методу ведення контрпропаганди, спростування негативних маніпуляцій, підкріплення віри в Україну. На сучасних каналах та платформах публікують фото з розясненнями, спростуваннями та фактажем. Отже, сучасна фотографія в пабліку спрямована на розвінчання фейків.

У статті проаналізовано декілька функцій контрпропаганди, що реалізуються за допомогою фотоконтенту.

Висновки. Прикладні соціально-комунікаційні технології базуються на потужному спектрі реалізації механізмів, що орієнтовані на протистояння в інформаційному просторі, захисту незалежних інформаційних кордонів України у війні проти російського агресора.

Популярним механізмом є фотоконтент пабліків, каналів та комунікаційних платформ. Саме він візуалізує інформаційні ресурси, що орієнтовані на розвінчання міфів та стереотипів. Візуалізація контенту завдяки фото використовується як українська контрпропаганда, що спрямована на нейтралізацію пропаганди країни-агресора.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Vasylyk, T. (2020). Osoblyvosti funktsionuvannia kontentu u sotsialnykh media. Profesiine stanovlennia zhurnalista: tradytsii ta novi pidkhody: zbirnyk materialiv Tretoi mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv ta molodykh uchenykh [Features of content functioning in social media. Professional development of a journalist: traditions and new approaches: a collection of materials of the Third International Scientific and Practical Conference of Students and Young Scientists]. Lviv, 3–6.

Zrazhevska, N.I. (2010). Komunikatsiini tekhnolohii [Communication technologies]. Cherkasy: Brama-Ukraina, 224.

Maltsev, O. (2020). Fotoreportazh [Photo report], Dnipro, 72.

Pavlov, D. (2017). Spetsyfika zdiisnennia kontrpropahandystskykh politychnykh tekhnolohii [The specificity of implementing counter-propaganda political technologies]. – Naukovi pratsi: Politolohiia – Scientific works: Political science, 297 (309), 46–52.

Pylypiuk, V. (2015). Osoblyvosti informatsiino-komunikatyvnykh ta piznavalnykh funktsii fotohrafii [Peculiarities of informational, communicative, and cognitive functions of photography]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Zhurnalistyka – Bulletin of Lviv University. Journalism series, 40, 271–279.

Sadivnychyi, V. (2017). Typy, vydy ta osoblyvosti podachi kontentu v kros-media [Types, types and features of content presentation in cross-media]. Kros-media: kontent, tekhnolohii, perspektyvy – Cross-media: Content, Technologies, Perspectives. Kyiv, 40–48.

Tybinskyi, Y. (2021). Vizualni kontsepty fotoiliustratsii v media (na prykladi «UKRAINER» ta «REPORTERS») [Visual concepts of photo illustration in the media (on the example of «UKRAINER» and «REPORTERS»)]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Zhurnalistyka – Bulletin of Lviv University. Series: Journalism], 20, 86–95.

Ashish,K, Bezawada, R., Rishika, R., Janakiraman, R., and Kannan P.K. (2016). From Social to Sale: The Effects of Firm-Generated Content in Social Media on Customer Behavior, Journal of Marketing, 80 (1), 7–25.

Berger, J. and Milkman, K.L. (2012). What Makes Online Content Viral? Journal of Marketing Research, 49 (2), 192–205.

Cyr, D., Head M., Larios H., and Pan B. (2009). Exploring Human Images in Website Design: A Multi-Method Approach, MIS Quarterly, 33 (3), 539–66.

Carr, J. P (2012). Science Photography: Communicating Research through Photos. BioScience, 62, 458–459.

Li, Y. and Xie, Y (2020). Is a Picture Worth a Thousand Words? An Empirical Study of Image Content and Social Media. Engagement Journal of Marketing Research, 57(1), 1–19.

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 130

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Досенко, А. (2022). Фотоконтент комунікаційних платформ як механізм реалізації контрпропаганди в Україні. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 14(2), 142–157. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-2-6

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології