ПСИХОЛІНГВІСТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ „ТЕОРІЇ РОЗУМУ” ТУРЕЦЬКИХ ДВОМОВНИХ ДІТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2020-12-1-9Ключові слова:
теорія розуму, турецька мова, білінгвізм, психолінгвістикаАнотація
У цій статті представлені результати дослідження з двома мовами турецьких дітей дошкільного віку, які проживають у Берліні, Німеччина. Дослідження було проведено з двома групами дітей віком від 4 до 6 років (загалом 18) у дитячому садку й мало на меті вивчити, наскільки рідна мова (L1) та друга мова (L2) є фактором розуміння „теорії розуму »(ToM). Дітям пропонуються класичні тести з „теорії розуму”, а також мовні тести, пов’язані з розумінням питальних речень, що містять дієслово, що показує психічний стан, і розуміння та вироблення словникового запасу рідною турецькою та німецькою мовами як їхньою другою мовою. Результати показують, що словниковий запас не є важливим фактором, а оволодіння питальними реченнями є фактором, який допомагає зрозуміти „теорію розуму”. Отримані результати аналізували статистично за допомогою t-критерію.
Завантаження
Посилання
De Groot, A. (2011). Language and Cognition in Bilinguals and Multilinguals. New York : Psychology Press.
Grosjean, F. (2008). Studying Bilinguals. Oxford: Oxford University Press.
Grosjean, F. and Li, P. (2013). The Psycholinguistics of Bilingualism. Oxford: Wiley- Blackwell.
Goetz, P. (2003). The effects of bilingualism on the theory of mind development. Bilingualism: Language and Cognition, 6 (1), 2003, 1–15. DOI: 10.1017/S13667289030010071.
Kaysili, B. and Acarlar, F. (2011). The Development of Theory of Mind according to False Belief Performance of Children Ages 3 to 5. Educational Sciences: Theory & Practice, 11(4), 1821–1826.
Kyuchukov, H. (November 2006). Evidentiality markers and ToM in bilingual Turkish-Bulgarian and Romani-Bulgarian-speaking children [Conference presentation], 2006, Smith College, Northampton, USA.
Kyuchukov, H. (2020a). Understanding false belief tasks by bilingual minority children in Bulgaria. Psihologiya obrazovanie v polikulturnom prostranstve [Psychology education in a multicultural space], 50 (2), 6–18.
Kyuchukov, H. (2020b). Are the Mental State Verbs important for Roma children’s understanding of False Belief Task. Psycholinguistics, 27(1), 181–194.
Kyuchukov, H. (2019). Acquisition of Turkish grammatical categories in bilingual context. East European Journal of Psycholinguistics, 6 (1), 32–46.
Selcuk, B. Brink, K., Ekerim, M., and Wellman, H. (2018). The sequence of theory-of-mind acquisition in Turkish children from diverse social backgrounds. Infant and Child Development, 27, Vol. 27, Issue 4, July/August, e2098. https://doi.org/10.1002/icd.2098
Yagmurlu, B., Berumen, S. and Celimli, S. (2005). The role of the institution and home contexts in the theory of mind development. Applied Developmental Psychology, 26 (2005), 521–537.
Stefanova, М. (1999). Проблемът за детското двуезичие у нас. В: Проблеми на социолингвистиката VІ. Езикът и съвременността [Problems of sociolinguistics VI. Language and modernity], кн. 6., 165–169.
Stefanova, М. (2001). Към въпроса за перцепцията на българския език при деца билингви с майчин ромски език. В: Психолингвистични и социолингвистични проблеми на обучението на ромските деца [Psycholinguistic and sociolinguistic problems of the education of Roma children]. Sofia, 182–192.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Христо Кучуков
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode