Розвиток медіальної функції соціальної комунікації в сучасному суспільстві
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-7Ключові слова:
комунікація, соціальна взаємодія, соціальні комунікації, визначення, функціональність, медіальністьАнотація
Мета статті полягає в обґрунтуванні чинників, змісту еволюційного розгортання комунікації як медіальної функції в суспільстві.
Методи дослідження. Методологічна цілісність вивчення комунікаційних феноменів досягається використанням низки наукових підходів: історико-еволюційного, системно-інтеграційного, процесного, телеологічного, що роблять можливим провести необхідний синтез знань відносно функціональності соціальної комунікації. Вони стимулюють процеси фундаменталізації, інтеграції, генералізації, інновації науково-пізнавальної діяльності у соціально-комунікаційній сфері. Використання сукупності наукових підходів дозволяє веріфікувати досягнення досліджень різних наукових напрямів, що використовують комунікаційний принцип для вивчення соціальних процесів та впливають на формування розуміння єдності комунікаційних процесів в суспільстві.
Висновки. Доведено, що поглиблення вивчення комунікаційних феноменів є системною потребою вдосконалення соціальної взаємодії в суспільстві. Відзначено, що в наш час формується зовсім інша системна організація комунікаційної взаємодії, що зумовлена як його масштабами комунікаційного процесу у суспільстві. Соціальне призначення комунікації та комунікаційного процесу проявляється через системо-регуляторну функцію, що забезпечується структурною формою комунікаційних процесів та їх змістом. Медіальна функція комунікації спрямована на забезпечення інтеграції суспільства і людства з досягнення рівноважної соціальної взаємодії та стану суспільства як цілісної системи.
Завантаження
Посилання
Bauman, Z. (2005). Individualizirovannoe obshchestvo [Individualized society]. Moscow : Logos, 390.
Borisnev, S.V. (2003). Sociologiya kommunikacij [Sociology of communications]. Moscow : YUNITI, 270.
Butovskaya, M.L. (1998). Evolyuciya cheloveka i ego socialnoj struktury. Priroda [Nature], (9), 87–99.
Vaclavik, P., Bivii, D., Dzhekson, D. (2000). Pragmatika chelovecheskih kommunikacij: Izuchenie patternov, patologij i paradoksov vzaimodejstviya [The Pragmatics of Human Communication: Exploring the Patterns, Pathologies, and Paradoxes of Interaction]. Moskow : Aprel-Press, Izdatelstvo EKSMO Press, 320.
Hrabar, N.H. (2015). Spilkuvannia v bibliotetsi: teoretyko-metodolohichnyi analiz [Communication in the library: theoretical and methodological analysis]. Kharkiv : Maidan, 354.
Degtyarev, A.N. (2020). Konversiya institutov. Nachala teorii [Conversion of institutions. Beginnings of theory]. Moscow : NOTA BENE, 240.
Zotov, V.V., Lysenko, V.A. (2010). Kommunikativnye praktiki kak teoreticheskij konstrukt izucheniya obshhestva. Teoriya i praktika obshhestvennogo razvitiya [Theory and practice of social development], (3), 53–55.
Ilganaeva, V.A. (2009). Soczialnye kommunikaczii (teoriya, metodologiya, deyatelnost): slovar-spravochnik [Social communications (theory, methodology, activity): reference dictionary]. Kyiv : Gorodskaya tipografiya, 392.
Ilganaeva, V.A. (2016). Media kak faktor formirovaniya edinstva chelovecheskogo soobshhestva. Mediatransformacziia: rik drugyi [Media Transformation: Year Two] (O. Kholod, red.). Kyiv, 85–107.
Ilganayeva, V.A. (2017). Sotsialnoye soznaniye v kontekste evolyutsii otrazhatelnoy sistemy obshchestva. Nauka 21 veka: konsolidatsiya nauki v usloviyakh sistemnykh sotsialno-kulturnykh transformatsiy: kollektivnaya monografiya (S. Zavetnyy, V. Ilganayeva, red.) [Science of the 21st century: consolidation of science in the context of systemic socio-cultural transformations (ed. S. Zavetny, V. Ilganayev)]. Kharkiv : Miskdruk, 144–187.
Ilin, A.N. (2015). Soczialnaya atomizacziya i oslablenie politicheskoj aktivnosti v usloviyakh konsyumerizma. Gorizonty gumanitarnogo znaniya [The horizons of humanitarian knowledge], (5), 58–82.
Ilyasov, F.N. Kommunikativnyj podkhod k identifikaczii soznaniya. Vestnik Akademii Nauk SSSR [Bulletin of the Academy of Sciences of the USSR], 1991, )2(, 62–67.
Ilhanaieva, V.O. (2019). Intehralna kontseptualizatsiia yak shliakh do rozkryttia sutnosti sotsialnoi komunikatsii. Visnyk Knyzhkovoi Palaty [Bulletin of the Book Chamber], (5), 14–17.
Konakh, V.K. (2015). Poniattia «media-prostir» v naukovii dumtsi. Politolohiia. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu [Politology. Bulletin of Dnipropetrovsk University], (2), 112–129.
Korotkov, I. (2008). Media kak predelnyj opyt. Media-filosofiya II. Granicy discipliny [Media Philosophy II. Discipline boundaries], Sankt-Peterburg : Sankt-Peterburzhskoe filosofskoe obshchestvo, 39–42.
Krapivenskij, S.E. (1996). Socialnaya filosofiya [Social philosophy]. Volgograd : Komitet po pechati, 352.
Krylov, A.A. i Yusupov, I.M. (2016). Informacionnyj vzglyad na komplementarnost soznaniya i duhovnosti. U: Materialy II mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii «Duhovno-nravstvennoe razvitie molodezhi: mezhdisciplinarnaya problema XXI veka» [Materials of the II International Scientific and Practical Conference «Spiritual and Moral Development of Youth: An Interdisciplinary Problem of the XXI Century»] (13–14 oktyabrya 2016 g., Naberezhnye Chelny). Otrimano 03 bereznya 2021 r. z http://kpfu.ru/portal/docs/F710061118/Krylov_.Jusupov.pdf
Kuznecov, N.A., Baksanskij, O.E. i Grechishkina, N.A. (2006). Fundamentalnoe znachenie informatiki. Informacionnye processy [Information processes], Tom 6, (2), 81–109.
Lazarevich, A.A. (2010). Kommunikativno-dialogicheskie osnovy preodoleniya socialnoj destruktivnosti. Filosofiia spilkuvannia: filosofiia, psykholohiia, sotsialni komunikatsii [Philosophy of communication: philosophy, psychology, social communications], (3), 56–62.
Lisichkin, V.A. i SHelepin, L.A. (2001). Globalnaya impereiya Zla [Global Empire of Evil]. Moscow : Krymskij most – 9D, 445.
Navrotskyi, V.V. (2005). Lohika sotsialnoi vzaiemodii [The logic of social interaction]. Kharkiv : Konsum, 204.
Novikov, A.S. (2009). Atomizaciya obshchestva i eyo rol v stanovlenii «obshchestva mass». Teoriya i istoriya [Theory and history], (2), 192–197.
Rashkoff, D. (2003). Mediavirus. Kak pop-kultura tajno vozdejstvuet na vashe soznanie [Media virus. How pop culture secretly affects your mind]. Moskow : Ultra–Kultura, 323.
Rozanov, F.I. (2015). Sovremennye issledovaniya socialnyh problem. Modern Research of Social Problems, 7(51), 186–204.
Sokolov, A.V. (2002). Obshchaya teoriya socialnoj kommunikacii [General theory of social communication]. St. Petersburg : Izd-vo Mihajlova, 449.
Fridman, V.S. (2007). Slovar etologicheskih terminov so specialnym uklonom v issledovanii kommunikacii zhivotnyh [Dictionary of ethological terms with a special bias in the study of animal communication]. Otrimano 12 bereznya 2021 r. z http://ethology.ru/library/?id=275
Kholod, O.M. (2011). Teoriia inmutatsii suspilstva [The theory of inmutation of society]. Kyiv : KyMU, 305.
Kholod, O.M. (2013). Hipermarket svidomosti i masmedia: transformatsiia svidomosti [Hypermarket of consciousness and mass media: transformation of consciousness] (t. 1–2). Kyiv : Kyivskyi natsionalnyi universytet kultury i mystetstv, 141.
Chojropov, C.C. (2014). Socialnye otnosheniya kak universalnyj integriruyushchij faktor v obshchestve. Chelovek. Kultura. Obrazovanie [Human. Culture. Education], (1 (11)), 141–148.
Ilganayeva, V. (2020). Integral State of Social Interaction in the Media Space of Modern Society. Media4u Magazine, (2), 1–4.
McFarlane, D.A. (2012). Social communication in a technology-driven society: a philosophical exploration of factor-impacts and consequences. American Communication Journal, Vol. 12, (1), 1–14.
Williams Woolley А., Chabris, Ch. F., Pentland, A., Hashmi, N. Malone, T. W. (2010). Evidence for a Collective Intelligence Factor in the Performance of Human Groups. Science, Vol. 330, 686–688.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Валентина Ільганаєва

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode