ФАКТОР ВПЛИВУ В НОРМАТИВНИХ ТЕОРІЯХ ЖУРНАЛІСТИКИ

Автор(и)

  • Зіновій Партико Кафедра журналістики Житомирського державного університету ім. І. Франка

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-5

Ключові слова:

теорія журналістики, інформація, повідомлення, вплив, реципієнти

Анотація

Мета статті полягає в тому, щоб з’ясувати, чи може інформація будь-яких мас-медійних повідомлень, отриманих реципієнтами, не впливати на них.

Методи дослідження: а) моделювання (для відтворення процесу опрацювання інформації повідомлень реципієнтами); б) логічний метод (для доведення тези); в) порівняння (для зіставлення отриманого результату з літературними даними).

Результати дослідження. Сучасні так звані нормативні теорії журналістики встановлюють, що журналісти, інформаційні агентства і мас-медіа повинні лише „інформувати”, але жодним чином не впливати на реципієнтів. У зв’язку з цим виокремлюються такі види впливу як енергетичний, інформаційний та психологічний. 

Висновки. 1. Будь-яка інформація, сприйнята реципієнтами, впливає на них енергетично, інформаційно та психологічно. 2. У сучасних так званих нормативних теоріях журналістики хибним треба вважати положення про те, що постачальники інформації (журналісти, інформаційні агентства, мас-медіа) зобов’язані лише „інформувати” реципієнтів, не здійснюючи при цьому на них жодного впливу. Тому в цьому сегменті відповідні положення цих теорій журналістики вимагають належного виправлення. 3. Натомість у теоріях журналістики, й більш широко — мас-медіа, коректно говорити про те, що впливовість повідомлень залежить від виду комунікації, зростаючи в напрямі від журналістики — до громадських зв’язків, реклами, пропаганди та інформаційних воєн.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Arnold, M.B. (1960). Emotion and Personality. New York : Colambia University Press.

Encyclopedia of Communication and Information. (2002). New York : Macmillan Reference USA.

Influence of mass media. (n. d.). In Wikipedia. https: //en.wikipedia.org/wiki/Influence_of_mass_media.

Partyko, Z.V. The modern paradigm of information science: Informology. (2009). Automatic documentation and mathematical linguistics, 43 (6), 311–320.

Bakulev, G. (2005). Massovaya kommunikaciya: zapadnye teorii i koncepcii [Mass Communication: Western Theories and Concepts]. Moskow : Aspekt-press [in Russian].

Boid, E. (2007). Efirna zhurnalistyka. Tekhnolohiia vyrobnytstva efirnykh novyn [On-air journalism. Technology of broadcast news production]. Kyiv : Instytut zhurnalistyky im. T. Shevchenka [in Ukrainian].

Brajant, Dzh., Tompson, S. (2004). Osnovy vozdejstviya SMI [Basics of media exposure]. Moskow : Izdatel'skij dom “Vil'yams” [in Russian].

Vaishenberh, Z. (2004). Novynna zhurnalistyka [News journalism]. Kyiv : Akademiia ukrainskoi presy [in Ukrainian].

Dutkevych, T.V. (2016) Zahalna psykholohiia. Teoretychnyi kurs [General Psychology. Theoretical course]. Kyiv : Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Entsyklopediia kibernetyky [Encyclopedia of Cybernetics]. (T. 1–2) (1973). (T. 1, 582 s.). Kyiv : Holovna redaktsiia Ukrayinskoi radyanskoi entsyklopedii [in Ukrainian].

Mykhailyn, I.L. (2013). Zhurnalistyka: slovnyk-dovidnyk [Journalism: reference dictionary]. Kyiv : Akademvydav [in Ukrainian].

Izard, K.E. (2003). Psihologiya emocij [The psychology of emotions]. St. Petersburg: Piter [in Russian].

La Rosh fon, Valter (2005). Vstup do praktychnoi zhurnalistyky [Introduction to practical journalism]. Kyiv : Akademiia ukrainskoi presy [in Ukrainian].

Mak-Kveil, D. (2010). Teoriia masovoi komunikatsii [Theory of mass communication]. Lviv : Litopys [in Ukrainian].

Partyko, Z.V. (2008). Teoriia masovoi informatsii ta komunikatsii [Theory of mass information and communication]. Lviv : Afisha [in Ukrainian].

Pirs, Dzh. (1967). Simvoly, signaly, shumy [Symbols, signals, noises]. Moskva : Mir [in Russian].

Systema keruvannia [Control system]. (n. d.). In Wikipedia. https: //uk.wikipedia.org/wiki/Systema_keruvannia [in Ukrainian].

Sistema upravleniya [Control system]. (n. d.). In Wikipedia. https: //ru.wikipedia.org/wiki/Sistema_upravleniya [in Russian].

Teoriya massovoj kommunikacii Denisa Makkuejla [Denis McQuale's Mass Communication Theory]. (n. d.). In Wikipedia. https: //ru.wikipedia.org/wiki/Teoriya_massovoj_kommunikacii_-Denisa_Makkuejla [in Russian].

Chaldyni, R. (2015). Psykholohiia vplyvu [Psychology of influence]. Kharkiv : Knyzhkovyi Klub «Klub Simei­noho Dozvillia» [in Ukrainian].

Shnaider, V. & Raue, P.-Y. (2014). Novyi posibnyk z zhurnalistyky ta onlain-zhurnalistyky [A new guide to journalism and online journalism]. Kyiv : Tsentr vilnoi presy, Akademiia ukrainskoi presy [in Ukrainian].

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 156

Опубліковано

2021-08-31

Як цитувати

Партико, З. (2021). ФАКТОР ВПЛИВУ В НОРМАТИВНИХ ТЕОРІЯХ ЖУРНАЛІСТИКИ. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 12(1), 38–48. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-5

Номер

Розділ

Теорія та історія журналістики