Порівняння використання мережі «Фейсбук» словацькими та міжнародними громадськими медіа

Автор(и)

  • Анета Чернакова Університет імені Костянтина Філсофа в м. Нітра, Словацька Республіка

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2025-17-1-9

Ключові слова:

фейсбук, суспільні медіа, порівняння, інтернет, соціальні медіа

Анотація

Соціальні мережі є інформаційними каналами, що дають змогу аудиторії реагувати на повідомлення у формі коментарів, поширень або «лайків». Громадські медіа створюються з метою поширення культури та просвіти. Їхня мета – навчання великої кількості населення. Вважаємо, що суспільні медіа повинні бути  представлені в соціальних мережах. Завдяки своїй присутності на цих інтернет-платформах вони підтримують постійний контакт зі своєю аудиторією, можуть спілкуватися з нею. Завдяки соціальним мережам суспільні медіа також можуть отримати нових підписників і запропонувати свої послуги. Метою дослідження є з’ясування того, наскільки суспільний мовник Словацької Республіки «Rozhlas a Televízia Slovenska» (далі – RTVS) використовує соціальну мережу «Фейсбук». Іншою метою дослідження є порівняння використання цієї соціальної мережі з британським громадським медіа «British Broadcasting Corporation» (далі – BBC). Аналіз зосереджено на відмінностях у методах комунікації, контент-стратегії та взаємодії з аудиторією протягом вибраного періоду. Зроблено акцент на кількості шанувальників, щоденній кількості публікацій, проміжку часу публікації та взаємодії аудиторії в окремих публікаціях. Наша мета – виявити ключові моделі комунікації в мережі «Фейсбук» і виділити фактори, що впливають на залучення аудиторії й успіх публікацій. Дослідження проведено за допомогою кількісного методу. Отримані нами результати можуть допомогти оптимізації онлайн-комунікаційних стратегій суспільних медіа.

На основі результатів аналізу сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності комунікації в мережі «Фейсбук». Запропоновано ділитися більшою кількістю інтерактивного контенту, зокрема опитувань, прямих трансляцій або дописів, створювати місця для зворотного зв’язку й активної відповіді на коментарі, публікувати пости під час найбільшої активності аудиторії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

D’arma, A., Barclay, S., & Horowitz, A. M. (2024). Public Service Media and the Internet: Two Decades in Review. International Journal of Communication, 18(20), 248–267. https://www.academia.edu/109164392/Public_Service_Media_and_the_Internet_Two_Decades_in_Review

Dobrotková, M., Bekmatov, A., Chlebcová Hečková, A., & Kuciak, J. (2019). Slovak Mass Media in the 21st Century: Current Challenges. Peter Lang Verlag.

Chlebcová Hečková, A. (2016). Politická závislosť médií verejnej služby [Political dependence of public service media.]. In Brečka, S. & Poláková, M. Médiá – Moc – Manipulácia – Media – Power – Manipulation, 91–106. Paneurópska vysoká škola. https://www.paneurouni.com/wpcontent/uploads/2017/03/e._chudinova_a_kol._media_moc_manipulacia.pdf (in Slovak).

Fan, X. (2023). Social Media Marketing Strategies. Advances in Economics Management and Political Sciences, 23(1), 59-64. https://www.researchgate.net/publication/ 373896254_Social_Media_Marketing_Strategies

Finreport. (2024, November 17). Počet používateľov sociálnych sietí stúpa, čas ich používania sa znižuje [The number of social media users is increasing, but the time spent on them is decreasing]. Finreport.sk. https://www.finreport.sk/volny-cas/pocet-pouzivatelov-socialnych-sieti-stupa-cas-ich-pouzivania-sa-znizuje/ (in Slovak).

Gavora, P. (2006). Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu [A guide to qualitative research methodology]. Regent (in Slovak).

Hochelová, V. (2011). Hodnotové aspekty masmédií sdôrazom na spravodajstvo [Value aspects of mass media with an emphasis on news]. Univerzita Konštantína Filozofa vNitre (in Slovak).

Idowu, O., A. (2021). Journalism in Digital Age: Comparative study of BBC and TVC social media strategies [Dissertation thesis]. Pan-Atlantic University. https://www.academia.edu/99422737/Journalism_in_Digital_Age_Comparative_study_of_BBC_and_TVC_social_media_strategies?utm_source=chatgpt.com

Ivančík, R. (2023). Kybernetická (ne)bezpečnosť a sociálne siete [Cybersecurity and social networks]. In Kostratec, M. & Zachar, Š., Aktuálne výzvy kybernetickej bezpečnosti 2022 [Current cybersecurity challenges 2022]. 35-46. Akadémia Policajného zboru vBratislave. https://cybercompetence.sk/wpcontent/uploads/dokumenty/kniznica/zborniky _a_prezentacie/AVKB_zbornik_2022.pdf#page=35 (in Slovak).

Media Landscapes. (n.d.). Digital media.Medialandscapes.org. https://medialandscapes.org/ country/slovakia/media/digitalmedia?utm_source=chatgpt.com

Pospíšilová, M. (2016). Facebooková (ne)závislost [Facebook (dis)addiction]. Univerzita Karlova (in Czech).

Pralovská, S. (2019, May 14). Svetové jazyky včíslach [World languages in numbers]. Lexika.sk. https://www.lexika.sk/blog/svetove-jazyky-v-cislach/ (in Slovak).

Sečík, I. (2008). Význam verejnoprávnych médií v politickom a kultúrnom systéme spoločnosti [The importance of public media in the political and cultural system of society]. Studia Politica Slovaca – Study Slovak Politics, 1(1), 21–53 (in Slovak).

Semerádová, T. & Weinlich, P. (2019). Marketing na Facebooku aInstagramu. Computer Press.

SME. (2024, October 16). Najvyužívanejšou sociálnou sieťou na Slovensku je Facebook. Ľudia ho používajú niekoľkokrát denne [The most used social network in Slovakia is Facebook. People use it several times a day.]. Sme.sk. https://index.sme.sk/c/23398546/ najvyuzivanejsou-socialnou-sietou-na-slovensku-je-facebook-ludia-ho-pouzivaju-niekolkokrat-denne.html (in Slovak).

Slovake. (n.d.). Language. Slovake.eu. https://slovake.eu/sk/intro/language/general

Smithová, M. & Treadaway, Ch. (2011). Marketing na Facebooku: výukový kurz. Computer Press.

Stvr. (2024, June 6). Koniec RTVS. Poslanci NR SR schválili nový zákon oSTVR [The end of RTVS. Members of the National Assembly of the Slovak Republic approved the new law on STVR]. Stvr.sk. https://www.stvr.sk/novinky/tipy-z-programu/367532/koniec-rtvs-poslanci-nr-sr-schvalili-novy-zakon-o-stvr (in Czech).

Wharton. (2023, January 17). What is the network effect?Online.wharton.upenn.edu.https://online.wharton.upenn.edu/blog/what-is-the-network effect/?utm_source=chatgpt.com

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 16

Опубліковано

2025-05-04

Як цитувати

Cernakova, A. . (2025). Порівняння використання мережі «Фейсбук» словацькими та міжнародними громадськими медіа. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 17(1), 91–113. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2025-17-1-9

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології