Порівняння використання мережі «Фейсбук» словацькими та міжнародними громадськими медіа
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2025-17-1-9Ключові слова:
фейсбук, суспільні медіа, порівняння, інтернет, соціальні медіаАнотація
Соціальні мережі є інформаційними каналами, що дають змогу аудиторії реагувати на повідомлення у формі коментарів, поширень або «лайків». Громадські медіа створюються з метою поширення культури та просвіти. Їхня мета – навчання великої кількості населення. Вважаємо, що суспільні медіа повинні бути представлені в соціальних мережах. Завдяки своїй присутності на цих інтернет-платформах вони підтримують постійний контакт зі своєю аудиторією, можуть спілкуватися з нею. Завдяки соціальним мережам суспільні медіа також можуть отримати нових підписників і запропонувати свої послуги. Метою дослідження є з’ясування того, наскільки суспільний мовник Словацької Республіки «Rozhlas a Televízia Slovenska» (далі – RTVS) використовує соціальну мережу «Фейсбук». Іншою метою дослідження є порівняння використання цієї соціальної мережі з британським громадським медіа «British Broadcasting Corporation» (далі – BBC). Аналіз зосереджено на відмінностях у методах комунікації, контент-стратегії та взаємодії з аудиторією протягом вибраного періоду. Зроблено акцент на кількості шанувальників, щоденній кількості публікацій, проміжку часу публікації та взаємодії аудиторії в окремих публікаціях. Наша мета – виявити ключові моделі комунікації в мережі «Фейсбук» і виділити фактори, що впливають на залучення аудиторії й успіх публікацій. Дослідження проведено за допомогою кількісного методу. Отримані нами результати можуть допомогти оптимізації онлайн-комунікаційних стратегій суспільних медіа.
На основі результатів аналізу сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності комунікації в мережі «Фейсбук». Запропоновано ділитися більшою кількістю інтерактивного контенту, зокрема опитувань, прямих трансляцій або дописів, створювати місця для зворотного зв’язку й активної відповіді на коментарі, публікувати пости під час найбільшої активності аудиторії.
Завантаження
Посилання
D’arma, A., Barclay, S., & Horowitz, A. M. (2024). Public Service Media and the Internet: Two Decades in Review. International Journal of Communication, 18(20), 248–267. https://www.academia.edu/109164392/Public_Service_Media_and_the_Internet_Two_Decades_in_Review
Dobrotková, M., Bekmatov, A., Chlebcová Hečková, A., & Kuciak, J. (2019). Slovak Mass Media in the 21st Century: Current Challenges. Peter Lang Verlag.
Chlebcová Hečková, A. (2016). Politická závislosť médií verejnej služby [Political dependence of public service media.]. In Brečka, S. & Poláková, M. Médiá – Moc – Manipulácia – Media – Power – Manipulation, 91–106. Paneurópska vysoká škola. https://www.paneurouni.com/wpcontent/uploads/2017/03/e._chudinova_a_kol._media_moc_manipulacia.pdf (in Slovak).
Fan, X. (2023). Social Media Marketing Strategies. Advances in Economics Management and Political Sciences, 23(1), 59-64. https://www.researchgate.net/publication/ 373896254_Social_Media_Marketing_Strategies
Finreport. (2024, November 17). Počet používateľov sociálnych sietí stúpa, čas ich používania sa znižuje [The number of social media users is increasing, but the time spent on them is decreasing]. Finreport.sk. https://www.finreport.sk/volny-cas/pocet-pouzivatelov-socialnych-sieti-stupa-cas-ich-pouzivania-sa-znizuje/ (in Slovak).
Gavora, P. (2006). Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu [A guide to qualitative research methodology]. Regent (in Slovak).
Hochelová, V. (2011). Hodnotové aspekty masmédií sdôrazom na spravodajstvo [Value aspects of mass media with an emphasis on news]. Univerzita Konštantína Filozofa vNitre (in Slovak).
Idowu, O., A. (2021). Journalism in Digital Age: Comparative study of BBC and TVC social media strategies [Dissertation thesis]. Pan-Atlantic University. https://www.academia.edu/99422737/Journalism_in_Digital_Age_Comparative_study_of_BBC_and_TVC_social_media_strategies?utm_source=chatgpt.com
Ivančík, R. (2023). Kybernetická (ne)bezpečnosť a sociálne siete [Cybersecurity and social networks]. In Kostratec, M. & Zachar, Š., Aktuálne výzvy kybernetickej bezpečnosti 2022 [Current cybersecurity challenges 2022]. 35-46. Akadémia Policajného zboru vBratislave. https://cybercompetence.sk/wpcontent/uploads/dokumenty/kniznica/zborniky _a_prezentacie/AVKB_zbornik_2022.pdf#page=35 (in Slovak).
Media Landscapes. (n.d.). Digital media.Medialandscapes.org. https://medialandscapes.org/ country/slovakia/media/digitalmedia?utm_source=chatgpt.com
Pospíšilová, M. (2016). Facebooková (ne)závislost [Facebook (dis)addiction]. Univerzita Karlova (in Czech).
Pralovská, S. (2019, May 14). Svetové jazyky včíslach [World languages in numbers]. Lexika.sk. https://www.lexika.sk/blog/svetove-jazyky-v-cislach/ (in Slovak).
Sečík, I. (2008). Význam verejnoprávnych médií v politickom a kultúrnom systéme spoločnosti [The importance of public media in the political and cultural system of society]. Studia Politica Slovaca – Study Slovak Politics, 1(1), 21–53 (in Slovak).
Semerádová, T. & Weinlich, P. (2019). Marketing na Facebooku aInstagramu. Computer Press.
SME. (2024, October 16). Najvyužívanejšou sociálnou sieťou na Slovensku je Facebook. Ľudia ho používajú niekoľkokrát denne [The most used social network in Slovakia is Facebook. People use it several times a day.]. Sme.sk. https://index.sme.sk/c/23398546/ najvyuzivanejsou-socialnou-sietou-na-slovensku-je-facebook-ludia-ho-pouzivaju-niekolkokrat-denne.html (in Slovak).
Slovake. (n.d.). Language. Slovake.eu. https://slovake.eu/sk/intro/language/general
Smithová, M. & Treadaway, Ch. (2011). Marketing na Facebooku: výukový kurz. Computer Press.
Stvr. (2024, June 6). Koniec RTVS. Poslanci NR SR schválili nový zákon oSTVR [The end of RTVS. Members of the National Assembly of the Slovak Republic approved the new law on STVR]. Stvr.sk. https://www.stvr.sk/novinky/tipy-z-programu/367532/koniec-rtvs-poslanci-nr-sr-schvalili-novy-zakon-o-stvr (in Czech).
Wharton. (2023, January 17). What is the network effect?Online.wharton.upenn.edu.https://online.wharton.upenn.edu/blog/what-is-the-network effect/?utm_source=chatgpt.com

Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Анета Чернакова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode