Аналіз візуальної й текстової обробки політичних новин у словацьких бульварних газетах

Автор(и)

  • Анета Чернакова Університет Костянтина Філософа в м. Нітра (Словацька Республіка)

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2024-16-2-8

Ключові слова:

таблоїд, небульварні ЗМІ, газета, політичні новини, специфіка

Анотація

На відміну від інших ліберально-демократичних країн, бульварна преса є відносно новим явищем у Словаччині, оскільки вона почала формуватися на території Словаччини лише на початку 90-х років ХХ століття. Незважаючи на те що бульварна преса розвивається в нашому регіоні лише кілька років, за цей період вона набула характерних рис, які відрізняють її від небульварних медіа. Особливим аспектом словацьких таблоїдів є комунікація політичних тем, яка також відрізняється від політичних репортажів у словацьких нетаблоїдних медіа. Специфічний підхід редакції таблоїдів означає, що політичні репортажі в таблоїдах відрізняються не лише тематично, але й характеризуються іншими типовими елементами, пов’язаними з візуальною й текстовою обробкою. Це дослідження зосереджено на виявленні типових характеристик із точки зору тематичної, текстової та візуальної обробки, які можна вважати характерними для політичних тем у словацьких таблоїдних газетах. Оскільки в Словацькій Республіці виходять лише дві таблоїдні газети, предметом дослідження є політичні теми в періодичних виданнях «Nový Čas» і «Plus JEDEN DEŇ». Для виявлення особливостей політичних тем у бульварних виданнях аналіз включає дві нетаблоїдні щоденні газети, тобто SME та «Pravda», які також виходять у Словацькій Республіці. Ми обрали ці щоденні газети через їхню тематичну універсальність. Ми визначили специфіку політичних тем у словацькій таблоїдній пресі на основі аналізу пресрелізів, присвячених політичним питанням, і подальшого порівняння з трактуванням політичних тем у вибраних небульварних газетах. Передусім аналіз ґрунтується на методології кількісного аналізу, яка зосереджується на визначенні характеристик обробки політичних новин. Подальший порівняльний аналіз бульварних і небульварних газет дає змогу висвітлити, наскільки та якими особливостями відрізняється політичний репортаж у словацьких бульварних виданнях «Nový Čas» і «Plus JEDEN DEŇ».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Brikcius, E., Haman, A., Hájek, R., Hvížďala, K. (eds.). (2016) Co je bulvár, bulvarizace [What is tabloid, tabloidization]. Univerzita Karlova (Czech).

Buček, J. (2011). Osobnosti ako logá a mediátori televízneho produktu [Personalities as logos and mediators of the television product]. Žurnalistika, médiá, spoločnosť – Journalism, media, society, 1(1). 61–71. https://uniba.sk/fileadmin /fif/katedry_pracoviska/kzur/Publikacie_pdf/Z__URNALISTIKA__ME__DIA__SPOLOC__NOST__1.pdf

Cillingová, V. (2023). Vplyvy témy vojny na Ukrajine na jazyk bulváru [Effects of the topic of the war in Ukraine on the language of the tabloids]. Médiá a text – Media and Text, 8(1). 79–89. https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/ elpub/dokument/Kraviarova3/subor/9788055531687.pdf

Gossel, D. (29. septembra 2023). Tabloid Journalism. https://www.britannica.com/topic/tabloid-journalism (Slovak).

Hvížďala, K. (07. novembra 2023). Bulvár, to není nadávka [Boulevard, that's not a swear word]. http://neviditelnypes. lidovky.cz/p_spolecnost.asp?r=p_spolecnost&c=A071031_205744_p_spolecnost_wag (Czech).

Lincényi, M., & Kohuťár, M. (2009). Fenomén bulvár na Slovensku [The boulevard phenomenon in Slovakia]. IRIS (Slovak).

Midulová, K. (2013). Mediální reprezentace kauzy Gorila v slovenských a českých médiích [Media representation of the Gorilla case in Slovak and Czech media.]. Univerzita Karlova. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/52180/DPTX_ 2011_2_ 11230_0_323216_0_125924.pdf?sequence=1&isAllowed=y (Slovak).

Mistríková, Z., & Žitný, M., (2001). Úloha médií v boji proti korupcii, etiky v médiách, korupcia v médiách [The role of the media in the fight against corruption, ethics in the media, corruption in the media]. Transparency Internetional Slovensko https://www.transparency.sk/wp-content/uploads/2010/01/030807_uloha.pdf (Slovak).

Psárová, M. (2018). Tendencie bulvarizácie titulkov v hlavnom spravodajstve komerčných slovenských televízií [Tendencies of tabloidization of headlines in the main news of commercial Slovak television]. Študentská vedecká a umelecká konferencia, 13(1), 79–87. https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/ elpub/dokument/Olostiak14/subor/9788055521480.pdf (Slovak).

Veverková, V. (2014). Bulvár a bulvarizácia dennej tlače [Tabloids and tabloidization of the daily press]. KUD Apokalipsa (Slovak).

Vizváryová, B. (2021). Spravodajské relácie Události a Správy RTVS počas pandémie Covid-19 [News programs Events and News of RTVS during the Covid-19 pandemic]. Univerzita Karlova. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/151487/ 120398756.pdf?sequence=1&isAllowed=y (Slovak).

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 24

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Černáková, A. . (2024). Аналіз візуальної й текстової обробки політичних новин у словацьких бульварних газетах. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 16(2), 178–193. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2024-16-2-8

Номер

Розділ

Теорія та історія журналістики