Аналіз візуальної й текстової обробки політичних новин у словацьких бульварних газетах
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2024-16-2-8Ключові слова:
таблоїд, небульварні ЗМІ, газета, політичні новини, специфікаАнотація
На відміну від інших ліберально-демократичних країн, бульварна преса є відносно новим явищем у Словаччині, оскільки вона почала формуватися на території Словаччини лише на початку 90-х років ХХ століття. Незважаючи на те що бульварна преса розвивається в нашому регіоні лише кілька років, за цей період вона набула характерних рис, які відрізняють її від небульварних медіа. Особливим аспектом словацьких таблоїдів є комунікація політичних тем, яка також відрізняється від політичних репортажів у словацьких нетаблоїдних медіа. Специфічний підхід редакції таблоїдів означає, що політичні репортажі в таблоїдах відрізняються не лише тематично, але й характеризуються іншими типовими елементами, пов’язаними з візуальною й текстовою обробкою. Це дослідження зосереджено на виявленні типових характеристик із точки зору тематичної, текстової та візуальної обробки, які можна вважати характерними для політичних тем у словацьких таблоїдних газетах. Оскільки в Словацькій Республіці виходять лише дві таблоїдні газети, предметом дослідження є політичні теми в періодичних виданнях «Nový Čas» і «Plus JEDEN DEŇ». Для виявлення особливостей політичних тем у бульварних виданнях аналіз включає дві нетаблоїдні щоденні газети, тобто SME та «Pravda», які також виходять у Словацькій Республіці. Ми обрали ці щоденні газети через їхню тематичну універсальність. Ми визначили специфіку політичних тем у словацькій таблоїдній пресі на основі аналізу пресрелізів, присвячених політичним питанням, і подальшого порівняння з трактуванням політичних тем у вибраних небульварних газетах. Передусім аналіз ґрунтується на методології кількісного аналізу, яка зосереджується на визначенні характеристик обробки політичних новин. Подальший порівняльний аналіз бульварних і небульварних газет дає змогу висвітлити, наскільки та якими особливостями відрізняється політичний репортаж у словацьких бульварних виданнях «Nový Čas» і «Plus JEDEN DEŇ».
Завантаження
Посилання
Brikcius, E., Haman, A., Hájek, R., Hvížďala, K. (eds.). (2016) Co je bulvár, bulvarizace [What is tabloid, tabloidization]. Univerzita Karlova (Czech).
Buček, J. (2011). Osobnosti ako logá a mediátori televízneho produktu [Personalities as logos and mediators of the television product]. Žurnalistika, médiá, spoločnosť – Journalism, media, society, 1(1). 61–71. https://uniba.sk/fileadmin /fif/katedry_pracoviska/kzur/Publikacie_pdf/Z__URNALISTIKA__ME__DIA__SPOLOC__NOST__1.pdf
Cillingová, V. (2023). Vplyvy témy vojny na Ukrajine na jazyk bulváru [Effects of the topic of the war in Ukraine on the language of the tabloids]. Médiá a text – Media and Text, 8(1). 79–89. https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/ elpub/dokument/Kraviarova3/subor/9788055531687.pdf
Gossel, D. (29. septembra 2023). Tabloid Journalism. https://www.britannica.com/topic/tabloid-journalism (Slovak).
Hvížďala, K. (07. novembra 2023). Bulvár, to není nadávka [Boulevard, that's not a swear word]. http://neviditelnypes. lidovky.cz/p_spolecnost.asp?r=p_spolecnost&c=A071031_205744_p_spolecnost_wag (Czech).
Lincényi, M., & Kohuťár, M. (2009). Fenomén bulvár na Slovensku [The boulevard phenomenon in Slovakia]. IRIS (Slovak).
Midulová, K. (2013). Mediální reprezentace kauzy Gorila v slovenských a českých médiích [Media representation of the Gorilla case in Slovak and Czech media.]. Univerzita Karlova. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/52180/DPTX_ 2011_2_ 11230_0_323216_0_125924.pdf?sequence=1&isAllowed=y (Slovak).
Mistríková, Z., & Žitný, M., (2001). Úloha médií v boji proti korupcii, etiky v médiách, korupcia v médiách [The role of the media in the fight against corruption, ethics in the media, corruption in the media]. Transparency Internetional Slovensko https://www.transparency.sk/wp-content/uploads/2010/01/030807_uloha.pdf (Slovak).
Psárová, M. (2018). Tendencie bulvarizácie titulkov v hlavnom spravodajstve komerčných slovenských televízií [Tendencies of tabloidization of headlines in the main news of commercial Slovak television]. Študentská vedecká a umelecká konferencia, 13(1), 79–87. https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/ elpub/dokument/Olostiak14/subor/9788055521480.pdf (Slovak).
Veverková, V. (2014). Bulvár a bulvarizácia dennej tlače [Tabloids and tabloidization of the daily press]. KUD Apokalipsa (Slovak).
Vizváryová, B. (2021). Spravodajské relácie Události a Správy RTVS počas pandémie Covid-19 [News programs Events and News of RTVS during the Covid-19 pandemic]. Univerzita Karlova. https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/151487/ 120398756.pdf?sequence=1&isAllowed=y (Slovak).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Aneta Černáková
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode