Фотоколажі з журналу «Кіно» (1925): специфіка та результати сприйняття

Автор(и)

  • Ганна Холод Навчально-науковий інститут психології та соціальних наук, Міжрегіональна академія управління персоналом

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2025-17-1-2

Ключові слова:

фотоколажі, журнал , сприйняття, специфіка

Анотація

Мета статті «Фотоколажі журналу «Кіно» (1925):  специфіка й результати сприйняття» – з’ясувати специфіку фотоколажів фільмів в українському журналі «Кіно» за 1925 рік, результати їхнього сприйняття 33 українськими респондентами-здобувачами вищої освіти за спеціальністю «Журналістика».

Методи та методика дослідження. Для досягнення поставленої мети було використано такі методи: описовий метод, метод аналізу, метод синтезу, статистичний метод, інтерпретаційний метод. У статті проаналізовано специфіку фотоколажів, знайдених у журналі «Кіно» за 1925 рік, результати опитування 33 здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Журналістика» щодо особливостей сприйняття респондентами вищезгаданих медіапродуктів.

Результати дослідження. У статті висвітлено результати опитування 33 респондентів-українців – майбутніх журналістів, які, відповідаючи на запитання, вербалізували специфіку сприйняття фотоколажів сторічної давнини, що були одним із засобів передачі інформації – основним елементом комунікації з аудиторією, на основі результатів опитування сформульовано рекомендації видавцям, дизайнерам, журналістам для створення друкованих медіа та онлайн-медіа.

Висновки. Під час аналізу фотоколажів було з’ясовано таку специфіку їхнього оформлення, як використання діагонального розміщення слів, шрифтового контрасту, контрастності за кольором і розміром, силуетних фотографій, їхнього нестандартне розміщення разом зі шрифтовими елементами, образу великої бобіни,  геометричної фігури, зокрема кола, яке з урахуванням контексту розміщення може розширити межі інтерпретації використаних образів. Під час формулювання рекомендацій видавцям, дизайнерам, журналістам для створення друкованих медіа та онлайн-медіа було зроблено акцент на необхідності уникати у фотоколажах фільмів багатоелементності, використання образів і слів із негативною конотацією.  

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Ark., L-o. (1926). Veronika Pero (Pivdenna pryhoda). [Veronica Perot (Southern Adventure)]. Kino, (10), 12–13.

Vidpovidalnyi redaktor, redaktsiina kolehiia (1925). [Responsible editor, editorial board]. Kino, (1), 44.

Koloda, Ye. (2023). Suchasni kompiuterni tekhnolohii v roboti fotozhurnalista. Kvalifikatsiina robota na zdobuttia stupenia mahistra. [Modern computer technologies in the work of a photojournalist]. Mykolaiv, 71.

Pedan, I. (2015). Kolazh v art-dyzaini: stanovlennia ta khudozhni osoblyvosti. [Collage in art design: formation and artistic features]. Visnyk Kharkivska derzhavna akademiia dyzainu i mystetstv – Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts, 2, 44–49.

Struminska, T., Kolosnichenko, O., Skrypka, A., Prykhodko, B. (2020). Dyzain-proektuvannia kolektsii odiahu iz zastosuvanniam pryntiv v stylistytsi kolazh. [Design of clothing collections using collage style prints]. I Vseukrainska konferentsiia zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh uchenykh «Innovatyka v osviti, nautsi ta biznesi : vyklyky ta mozhlyvosti», 577–583.

Taras Shevchenko. [Taras Shevchenko]. (n. d.). Received from https://uk.wikipedia.org/wiki/https://uk.wikipedia.org/wiki/Тарас_Шевченко

Taras Shevchenko, yoho doba i tvorchist (fotokolazh khudozhnoho filmu «Taras Shevchenko») (1925). [Taras Shevchenko, his era and work (photo collage of the feature film «Taras Shevchenko»)]. Kino, (1), 3.

Trypilska trahediia (fotokolazh khudozhnoho filmu «Trypilska trahediia») [Trypil Tragedy (photo collage of the feature film «Trypil Tragedy»)]. (1925). Kino, (1), 41.

Udris-Borodavko, N. (2018). Kolazh u formuvanni natsionalnoi modeli hrafichnoho dyzainu Ukrainy KhKhI stolittia. [Collage in the formation of the national model of graphic design of Ukraine of the 21st century]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia «Mystetstvoznavstvo» – Bulletin of the Kyiv National University of Culture and Arts. Series «Art History», 38, 268–280.

Fotokolazh piaty khudozhnikh filmiv. (1925). Kino, (1), 22–23.

Shcherbatiuk, V., Kolhan, O. (2020). Fotokolazh yak odyn iz zasobiv rozvytku vizualnoho myslennia studentiv-filolohiv. [Photo collage as one of the means of developing visual thinking of philology students]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk – Current issues in the humanities, 31(4), 269–275.

Canella, A. Collage of image and copyright here’s how it works. Received from https://www.canellacamaiora.com/collage-of-images-and-copyright-heres-how-it-works/.

Wei,Y., Matsushita, Y., Yang, Y. (2009). Efficient Optimisation of Photo Collage. Received from https://www.academia.edu/14610344/Efficient_Optimization_of_Photo_Collage?sm=b.

Kholod, H. (2024). The specificity of photo collages of the Ukrainian magazine «Kino» for 1927. CALLE14, 19(36), Julio-diciembre, 330–359. https://doi.org/10.14483/21450706.21293.

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 10

Опубліковано

2025-07-06

Як цитувати

Kholod, H. (2025). Фотоколажі з журналу «Кіно» (1925): специфіка та результати сприйняття. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 17(1), 41–63. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2025-17-1-2