Функціональність фотографій у сучасній українській пресі як фактор підвищення ефективності сприйняття креолізованих текстів

(на прикладі видання “Український тиждень” за 2021–2023 роки)

Автор(и)

  • Євгенія Бірюкова Інститут психології і соціальних наук, Міжрегіональна академія управління персоналом (м. Київ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2023-15-2-6

Ключові слова:

креолізовані тексти, журналістика, фотожурналістика, ЗМІ, фото, аналіз, інтернет-видання, , «Український тиждень», аудиторія

Анотація

У статті аналізується проблема сприйняття креoлізованих текстів за допомогою візуальних образів, зокрема фотографій, у сучасній українській пресі. Особлива увага приділяється тому, як фотографії можуть передавати емоції, створювати образи та впливати на реакцію глядача. Крім того, досліджується, як зростання соціальних мереж і мультимедійних форматів змінило потребу використовувати фотографії для взаємодії із вмістом.

Мета дослідження – зясувати роль фотографій у сучасній пресі як складової, що може допомогти читачам краще сприймати креолізовані тексти. Було проведено аналіз видання «Український тиждень» за 2021–2023 роки.

Досліджено використання фотографій в українських ЗМІ, зокрема в інтернет-виданні «Український тиждень», а також реакцію аудиторії на фотографії в ЗМІ, що дозволило отримати більш повну характеристику й розуміння ситуації.

Результати дослідження показали, що сучасні українські ЗМІ, які спеціалізуються на фотожурналістиці, використовують різноманітні жанри й типи фотографії для передачі різних аспектів подій і сюжетів.

За результатами аналізу показників, наведених у таблицях 1 і 2, ми зробили висновок про те, що кількість фотографій і фоторепортажів, опублікованих в інтернет-виданні «Український тиждень» протягом 2021–2023 років, зменшилася. Вважаємо, що вищезгаданий факт свідчить про зміни у використанні візуального контенту, які можуть бути пов’язані з багатьма факторами, що були вищезазначені в дослідженні.

Завдяки опитуванню встановлено, що візуальний контент важливий для ефективного сприйняття інформації, оскільки фотографії допомагають краще зрозуміти зміст журналістських матеріалів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Andersen, R. (1989). Images of war: Photojournalism, ideology, and Central America. Latin American Perspectives, 16(2), 96–114.

Chikel, Yu.B. (2024, sichen 22). Suchasni tendentsii rozvytku fotohrafii [Modern trends in the development of photography]. https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/nmc.nd/ student_nauka/2018-2019/zhurn_roboty/14.pdf [in Ukrainian].

Furman, O.M. (2021). Dyferentsiini oznaky suchasnykh anhlomovnykh tekstiv maloi formy [Differential features of modern English-language texts in small form]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka – V. I. Vernadsky Tavri National University. Scholarly notes. Series: Philology. Journalism, 32 (71), 2, Ch. 1, 230–236. https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.2-1/39 [in Ukrainian].

Grittmann, E. (2007). Das politische Bild. Fotojournalismus und Pressefotografie in Theorie und Empirie [The political image. Photo journalism and press photography in theory and research]. Köln: Herbert von Halem [In German].

Ijeh, P.N. (2015). An appraisal of photojournalism practices in government newspapers in Nigeria: Insights from The Observer and The Pointer. Global Journal of Arts, Humanities and Social Sciences, 3(12), 58–69.

Isaieva, O. (2023, December 16). Krealizovanyi tekst (buklety, postery, kolazhi) [Creolized text (booklets, posters, collages)]. http://natalka22.dp.ua/креолізовані-тексти/ [in Ukrainian].

Kholod, H.Ya. (2016). Spetsyfika karykatur «Kino-hazety» (1929 r.): funktsionalnyi, dyskursyvnyi, stylistychnyi aspekty [Specificity of "Kino-gazeta" caricatures (1929): functional, discursive, stylistic aspects]. Psykholinhvistyka – Psycholinguistics, 19(2), 108–121 [in Ukrainian].

Kholod, H.Ya. (2017). Kreolizovani teksty «Kino-hazety» (1930): funktsionalnyi, dyskursyvnyi, stylistychnyi aspekty [Creolized texts "Kino-gazeta" (1930): functional, discursive, stylistic aspects]. Styl i tekst – Style and text, 1(17), 137–150 [in Ukrainian].

Kozliuk, S. (2021, lystopad 3). Koronavirus. Kilka dniv v odnomu z infektsiinykh viddilen kyivskoi likarni [Corona virus. A few days in one of the infectious disease departments of the Kyiv hospital]. Tyzhden. https://tyzhden.ua/koronavirus-kilka-dniv-v-odnomu-z-infektsijnykh-viddilen-kyivskoi-likarni/ [in Ukrainian].

Maksymovych, M. (2019). Suchasna fotozhurnalistyka: problemy, vyklyky, perspektyvy [Modern photojournalism: problems, challenges, prospects. Science]. Science. https://science.lpnu.ua/uk/sjs/vsi-vypusky/vypusk-3-nomer-910-2019/suchasna-fotozhurnalistyka-problemy-vyklyky-perspektyvy [in Ukrainian].

Malko, R. (2023, lystopad 6). Piat misiatsiv pislia teraktu Kakhovskoi HES. Yak sohodni vyhliadaie richka Dnipro bilia Zaporizhzhia [Five months after the terrorist attack on the Kakhovskaya HPP. What the Dnipro River near Zaporizhzhia looks like today]. Tyzhden. https://tyzhden.ua/p-iat-misiatsiv-pislia-teraktu-na-kakhovskij-hes-iak-sohodni-vyhliadaie-richka-dnipro-bilia-zaporizhzhia/ [in Ukrainian].

Oparaugo, B. (2021). Relevance of Photographs in Newspaper Journalism. Central Asian Journal of Social Sciences and History, 2(10), 96–107. Retrieved from https://cajssh.centralasianstudies.org/index.php/CAJSSH/article/view/186

Petersen, T. (2006). Lasswells Fragen und Hovelands Problem. Feldexperimente zur Wirkung potenziell emotionalisierender Bildelemente in der Medienberichterstattung [Lasswell’s questions and Hoveland’s problem. Field experiments, the effect of potentially emotionalizing picture elements in the media coverage]. Publizistik, 51(1), 39–51 [In German].

Prytula, Ye.I. (2012). Kryza fotozhurnalistyky: mozhlyvi shliakhy vykhodu [Crisis of photojournalism: possible ways out]. Core. https://core.ac.uk/download/pdf/46590223.pdf [in Ukrainian].

Raienok, V.V. (2020). Verbalni ta neverbalni zasoby stvorennia personazhnykh obraziv u khudozhnikh tekstakh ta kinotekstakh [Verbal and non-verbal means of creating character images in artistic texts and film texts]. Kvalifikatsiina robota (proiekt) na zdobuttia stupenia vyshchoi osvity «mahistr». Ekhsuir. http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/ handle/123456789/12898/Raienok_FUIFZh_2020.pdf ?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].

Rössler, P., Bomhoff, J., Haschke, J.F., Kersten, J.  Müller, R. (2011). Selection and impact of press photography: An empirical study on the basis of photo news factors. Communications, 36, 415–439. http://dx.doi.org/10.1515/COMM.2011.021

Rössler, P., Haschke, J. F., & Marquart, F. (2010). Zur Selektion und Wirkung von Pressefotos. Eine rezipientenorientierte Untersuchung auf Basis von Fotonachrichtenfaktoren [On the selection and effect of press photos. A recipientoriented analysis on the basis of photo news factors]. In C. Schemer, W. Wirth and C. Wünsch (Eds.), Politische Kommunikation: Wahrnehmung, Verarbeitung, Wirkung, 71–96. Baden-Baden: Nomos [In German].

Zykun, N. (2020). Fotohrafiia y stanovlennia fotospravy v Ukraini: istoriia ta suchasnist [Photography and the development of photography in Ukraine: history and modernity]. Scientific-notes. http://www.scientific-notes.com/wp-content/uploads/2020/07/76_4.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 24

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

Бірюкова, Є. (2023). Функціональність фотографій у сучасній українській пресі як фактор підвищення ефективності сприйняття креолізованих текстів: (на прикладі видання “Український тиждень” за 2021–2023 роки). Соціальні комунікації: теорія і практика, 15(2), 93–109. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2023-15-2-6

Номер

Розділ

Теорія та історія журналістики