Творчість Сергія Жадана крізь призму експлікації елементів гонзо-журналістики

Автор(и)

  • Марія Іванців Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2023-15-2-4

Ключові слова:

Сергій Жадан, гонзо-журналістика, творчість, експлікація

Анотація

У статті аналізується проблема гонзо-журналістики та експлікації її елементів у творчості українського письменника, поета й музиканта Сергія Жадана.

Метою роботи було обрано дослідження та експлікація елементів гонзо-журналістики, зокрема у творчості Сергія Жадана.

Основними методами дослідження ми обрали гіпотетико-дедуктивний метод, індуктивний метод, аналіз, синтез та опитування. Ми провели опитування на платформі «GoogleForms», яке допомогло нам встановити важливість проведення даного дослідження та зробити висновки на основі згаданої теми.

Респондентами стали 53, або 100% осіб, віком від 17 років, довільної статі. Усі опитувані є громадянами України. Під час опитування ми навели коротку біографічну довідку для ознайомлення респондентів з постаттю Сергія Жадана та дали визначення й основні особливості гонзо-журналістики.Під час опитування ми навели коротку біографічну довідку для ознайомлення респондентів з постаттю Сергія Жадана та дали визначення й основні особливості гонзо-журналістики. Після цього ми запропонували опитуваним відповісти на три тестові та одне розгорнуте запитання:

1)    «Чи вважаєте Ви важливим проведення дослідження, яке б сформувало характеристику гонзо-журналістики в Україні?». Варіанти відповідей — «Так» або «Ні».

2)    «Чи знайомі Ви з творчістю Сергія Жадана?». Варіанти відповідей — «Так» або «Ні».

3)    «Чи вважаєте Ви, що творчість Сергія Жадана містить елементи гонзо-журналістики?». Варіанти відповідей — «Так», «Ні» та «Не знайомий (-а) з його творчістю».

4)    «Якщо так, то які з його творів, на Вашу думку, містять елементи гонзо-журналістики?» (розгорнуте запитання).

Результати дослідження показали, що творчість Сергія Жадана справді містить елементи гонзо-журналістики, також вона є авторитетною для формування громадської думки в Україні та поза її межами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Babenko, A.O. (2021). Poetyka prozy Serhiia Zhadana [Serhiy Zhadan's prose poetics]. (Neopublikovana doktorska dysertatsiia). Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka, Kyiv.

Belei, L. (2023, 4 serpnia). Khymernyi sotsrealizm Serhiia Zhadana [Serhii Zhadan's whimsical socialrealism]. http://litakcent.com/2010/09/27/dvi-recenziji-na-voroshylovhrad/

Borysiuk, І. (2023, August 20). Musyka yak kulturnyi text u romani «Voroshilovgrad» S. Zhadana [Music as a cultural text in the novel «Voroshilovgrad» by S. Zhadan]. elibrary.kubg.edu.ua/5636/1/I_Borysiuk_nznukma_150_gi.pdf

Capote, T. (1958). Breakfast at Tiffany's. New-York: Random House, 179.

Denysova, T. (2012). Istoriya amerykanskoyi literatury [History of American Literature]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Kyevo-Mohylyanska akademiya», 487.

Dennis, E. (2011). Other voices: the new journalism in America. In Everette E. Dennis and William L. Rivers. New Brunswick: Transaction Publishers, 224.

Didion, J. (1963). Run River. New-York: Vintage International, 272.

Dziuba, І. (2017). Chornyi romantyk Serhiy Zhadan [Serhii Zhadan, a black romantic]. Kyiv: Lybid, 112.

Herman, V. (2023, August 20). Hunter Thompson is a rock star of journalism or an apostle of the counterculture. Retrieved from https://www.weche.info/blog/iavishcha-47/post/ganter-tompson-rok-zirka-zhurnalistiki-abo-apostol-kontrkulturi-5694

Herr, M. (1977). Dispatches. New York City: Knopf, 272.

Holoborodko, Ya. (2005). Lehytymatsyia ukraynskoho andehraunda. «Depesh mod» kak «Modern Talking» Serheia Zhadana [Legitimation of the Ukrainian underground. «Despatch of Mod» as «Modern Talking» by Sergey Zhadan]. Dzerkalo tyzhnia – Mirror of the week. Retrieved from https://zn.ua/ART/ legitimatsiya_ukrainskogo_andegraunda_depesh_mod_kak_modern_ talking_sergeya_zhadana.html

Hoover, S. (2009). Thompson and gonzo journalism: A research guide.Las Vegas: Reference Services Review, 37(3), 326–339. http://dx.doi.org/10.1108/00907320910982811

Hundorova, T. (2005). Pislyachornobylska biblioteka. Ukrayinskyy literaturnyy postmodern [Post-ChernobylLibrary. Ukrainian literary postmodern]. Kyiv: Krytyka, 263.

Kharchuk, R. (2008). Suchasna ukrayinska proza. Postmodernyy period [Modern Ukrainian prose. Postmodern period]. Kyiv: Vydavnychyy tsentr «Akademiya», 247.

Khitrova, T. (2010). Tendentsiyi transformatsiyi klasychnykh zhanrovykh modeley (na prykladi «Reportazhnykh tekstovykh form») [Trendsin the transformation of classical genre models (on the example of «Reporting text forms»)]. Zhurnalistyka – Journalism, 9(34), 89–95.

Koliada, I., Koliada, Yu. (2019). Volonterska diialnist Serhiia Zhadana [Volunteer activity of Serhiy Zhadan]. Istoriia v ridnii shkoli – History in native school, 11, 11–13.

Kyrylova, K. (2006, November 5). Nobelivska premiia v rakhunok pensii [Nobel prize at the expense of a pension]. Post Postup –Post Progress, 23.

Kramer, M. (1994). Breakable rules for literary journalists. Literary Journalism: A New Collection of the Best American Nonfiction(Ed. by Norman Sims, Mark Kramer). New York: Ballantine, 21–34.

Levchenko, N., Pecherskykh L. (2020). Intermedialnist yak zasib vidobrazhennya diysnosti v romani Serhiya Zhadana «Internat» [Intermediality as a means of reflecting reality in Serhii Zhadan's novel «Boarding»]. Simferopol: Vydavnychyy Dim «Helvetyka», 42.

Mailer, N. (1948). The Naked and the Dead. New-York: Rinehart & Company, 721.

Mykhaylyn, I. (2011). Pryroda faktu v ploshchyni zhurnalistyky [The nature of the fact in the field of journalism]. Kharkiv: Zbirnyk Kharkivskoho istoryko-filolohichnoho tovarystva – Collection of the Kharkiv Historical and Philological Society, 120–138.

Nosova, B. (2016). Mizhnarodna zhurnalistyka: suchasna zarubizhna publitsystyka [International journalism: modern foreign journalism]. Kyiv, 127.

Onikiienko, I. (2019). Polidyskursyvnist romanu Serhiia Zhadana «Internat» [Polydiscursive nature of Serhiy Zhadan's novel «Boarding School»]. Filolohichni studii. Linhvistyka i poetyka tekstu – Philological studies. Linguistics and poetics of the text, 19, 77–90.https://doi.org/10.31812/filstd.v19i0.2324

Polishchuk, YA. (2015). Literatura maydannoho hartu [Literature of Maidan hardenin]. Kyiv: Kyivskyy universytet imeni Borysa Hrinchenka, 172–176.

Rolling Stone (1967). Magazine Archives «Rolling Stone». Rolling Stone. Archived from the original on November 21, 2017. Retrieved November 20, 2017.

Romanenko, O. (2011). Misto i heroy: stylovi dominanty ta zhanrovi osoblyvosti romanu «Voroshylovhrad» S. Zhadana [The city and the hero: stylistic dominants and genre features of the novel «Voroshilovgrad» by S. Zhadan]. Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University (philological sciences), 24 (235), 36–41.

Shutiak, L.M. (2014). Osoblyvosti ukrainskoho khudozhnoho reportazhu v konteksti «novoho zhurnalizmu» [Peculiarities of Ukrainian feature reporting in the context of «new journalism»]. Derzhava ta rehiony. Sotsialni komunikatsii – State and Regions. Social Communications, 1–2, 154–158.

Shutiak, L. (2015). «Novyi zhurnalizm» u mediinomu dyskursi Ukrainy: geneza ta zhanrovostylistychni oznaky [«New journal» in the copper discourse of Ukraine: genesis and genre-stylistic features]. (Neopublikovana doktorska dysertatsiia). Dnipropetrovskyi natsionalnyi universytet imeni Olesia Honchara. Dnipropetrovsk.

Sims, N. (1994). The Art of Literary Journalism.Literary Journalism: A New Collection of the Best American Nonfiction.New York: Ballantine, 3–19.

Stembkovska, H. (2011). Istoriya ta isteriya: subyektyvnyy dosvid yak osnova opovidi ta khudozhni eksperymenty amerykanskykh «novykh zhurnalistiv» (1960–1970-ti rr.) [History and Hysteria: Subjective Experience as the Basis of Narrative and Artistic Experiments of the American «New Journalists» (1960s–1970s)]. Amerykanski literaturni studii – American Literary Studies. Kyiv: Vydavnychyi dim «Kyievo-Mohylianska akademiia», 247–256.

Sverbilova,T. (2018). Vzayemodiyavizualnohoinaratyvnohorivnivusuchasnomuromanidorohy («Internat» SerhiyaZhadanai «Pokhovanyyveleten» KadzuoIshihuro) [The interaction of visual and narrative levels in the modern road novel («Boarding» by Serhiy Zhadan and «The Buried Giant» by Kazuo Ishiguro)]. Cuchasni literaturoznavchi studii – Contemporary Literary Studies, 172–180, 172–180.

Thompson, H.S. (1971). Fear and Loathing in Las Vegas: A Savage Journey to the Heart of the American Dream. Random House, 204.

Tytarenko, M. (2011). Amerykanskyy novyy zhurnalizm[American New Journalism]. Terra In/cognita. Retrieved fromhttp://www.mediakrytyka.info/za-schokrytykuyut-media/amerykanskyy-novyy-zhurnalizm-terra-incognita.html.

Vehesh, A. (2007). Onomastychna terytoriia Serhiia Zhadana [Serhiy Zhadan's onomastic territory]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Filolohiia– Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Philology, 16. Uzhhorod: Vydavnytstvo Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu «Hoverla», 74–78.

Vasylenko, M. (2008). Reportazh. Perspektyvy podolannya zhanrovoyi kryzy [Reportage. Prospects for overcoming the genre crisis]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky– Scientific Notes of the Institute of Journalism, 33, 11–14.

Vynnychuk, Yu. (2013). Kak nynie sbirayetsa veschiy Azar. Retrieved from http://tsn.ua/analitika/kak-ninye-sbirayetsya-vyeschiy-azar-280844.html

Weingarten, M. (2005). The Gang That Wouldn’t Write Straight: Wolfe, Thompson, Didion, and the New Journalism Revolution. New York: Three Rivers Press, 325.

Wolfe, T. (1972). The Birth of the New Journalism. Eyewitness Report by Tom Wolfe. New York Magazine. Retrieved from http://nymag.com/news/media/47353/

Zabuzhko, О. (2006). Let My People Go: 15 textiv pro ukrainsku revolyutsiu [Let My People Go: 15 articles about the Ukrainian revolution]. Кyiv: Fact, 232.

Zdoroveha, V. (2004). Teoriia i metodyka zhurnalistskoi tvorchosti [Theory and methodology of journalistic creativity]. Lviv: PAIS, 268.

Zemlyanska, A. (2014). Trahichnyy obraz ukrayinskoyi molodi u romani S. Zhadana «Voroshylovhrad». Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiya» – Scientific notes of the National University «Ostroh Academy», 114–116. Retrievedfrom http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2014_45_34

Zhadan, S. (2004). Depeche Mode. Afterword by P.A. Zagrebelny. Kharkiv: Folio, 229.

Zhadan, S. (2005). Anarchy in the UKR. Kharkiv: Folio, 223.

Zhadan, S. (2006). BigMak. Kyiv: Кrytykа, 232.

Zhadan, S. (2006). DemocraticYouthAnthem. Kharkiv: Folio, 223.

Zhadan, S. (2006). Кapital. Kharkiv: Folio, 797.

Zhadan, S. (2012). Voroshilovgrad. Kharkiv: Folio, 442.

Zhadan, S. (2017). The Orphanage. Chernivtsi: Meridian Czernowitz, 336.

Zhurbenko, А. (2022). Intermedialnyi vymir prozy Serhiya Zhadana. Kryvyi Rih. http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6742

Yurchuk, O. (2012). Mifolohizatsiya_radyanskoho_mynuloho_v_ukrayinskomu_suchasnomu_ povsyakdenni (zaromanom «DepeshMod»S. Zhadana) [Mythologizing_of_the_ Soviet_past_in_Ukrainian_modern_everyday_life (basedon_S. Zhadan's_novel_Depeche Mode)]. Aktualni problemy slovianskoi filolohii. Seriia: linhvistyka i literaturoznavstvo –ActualproblemsofSlavicphilology. Series: linguisticsandliterarystudies, XXVI (2), 201–208, XXVI (2), 201–208.

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 180

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

Іванців, М. (2023). Творчість Сергія Жадана крізь призму експлікації елементів гонзо-журналістики. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 15(2), 65–79. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2023-15-2-4

Номер

Розділ

Теорія та історія журналістики