Віртуальна ідентичність у соціальних мережах як джерело інформації в процесі влаштування на роботу

Автор(и)

  • Олександра Синовець Силезький політехнічний університет, відділення прикладних соціальних наук

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-13-2-9

Ключові слова:

сайти соціальних мереж, процес прийому на роботу, кіберветтінг, перегляд у соціальних мережах

Анотація

Проблема: Мета дослідження – відобразити віртуальну ідентичність у соціальних мережах як джерело інформації у процесі найму співробітників. Основна мета цього дослідження - уявити поточний стан використання соціальних мереж підприємствами та відділами кадрів, а також презентувати феномен кіберветтингу. Перевірка соціальних мереж із метою дізнатись інформацію про кандидата не є санкціонованим методом управління персоналом, більш того – вважається неетичним та незаконним. Криза COVID-19 також вплинула на процес пошуку та найму співробітників. У 2020 році через непередбачені епідемічні обставини прийом на роботу нових співробітників був можливий тільки з використанням інструментів електронного найму. Що стосується домінування віртуального найму в епоху пандемії, питання використання соціальних мереж як джерела інформації про кандидата стає ще більш цікавим і заслуговує на вивчення. Як показують численні дослідження, скринінг у соціальних мережах чи кіберветтинг стали популярною практикою, яку використовують рекрутери по всьому світу.
Методологія: дослідження включало огляд, аналіз та узагальнення літератури. Питання про віртуальну ідентичність у соціальних мережах як джерелі інформації в процесі найму було опубліковано та проаналізовано з посиланням на поточну літературу та методи управління людськими ресурсами, зібрані в HR-блогах в Інтернеті. Питання дослідження актуальне й має міждисциплінарний характер, необхідне його глибоке вивчення. Отримані дані роблять внесок у вивчення в галузі комунікаційних досліджень та управління.
Висновок: згідно з недавніми дослідженнями, використання інформації із соціальних мереж в управлінні людськими ресурсами збільшується, незважаючи на етичні проблеми, які порушує ця тема.
Інше питання, пов'язане з перевіркою ЗМІ, є етичною заклопотаністю - чи є використання неофіційних джерел про кандидата в процесі найму та відбору законним і морально прийнятним. Віртуальні ідентифікатори в соціальних мережах - це цінна інформація, що дозволяє компаніям мінімізувати ризик прийому на роботу невідповідних кандидатів. Результати проведеного обговорення та висновки, які містяться в документі, можуть стати основою для подальшого вивчення проблеми.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Baumeister R.F., Hutton, D.G. (1987). Self-presentation theory: Self-construction and audience pleasing. Theories of group behavior, pp. 71-87. B. Mullen, G. R. Goethals, (Eds.), New York, NY, Springer.

Berkelaar, B. L. (2010). Cyber-vetting: Exploring the implications of online information for career capital and human capital decisions.

Brandenburg, Carly (2008) "The Newest Way to Screen Job Applicants: A Social Networker's Nightmare," Federal Communications Law Journal: Vol. 60 : Iss. 3 , Article 6. Available at: https://www.repository.law.indiana.edu/fclj/vol60/iss3/6.

Doktorowicz K. (2015). Tożsamość w epoce Internetu i globalnych sieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice [in Polish].

Harvard Business review. Stop screening job candidates’ social media, September-October 20221, available online: https://hbr.org/2021/09/stop-screening-job-candidates-social-media, access date 01.11.2021.

Hosain M. S. (2021). Integration of social media into HRM practices: a bibliometric overview, PSU Research Review Emerald Publishing, https://doi.org/10.1108/PRR-12-2020-0039.

Filipowicz G. (2018) HR Toolbox czyli narzędziownik menedżera HR, Infor.pl, Warszawa [in Polish].

Fileborn B. (2016). Participant recruitment in an online era: A reflection on ethics and identity, Research Ethics 2016, Vol. 12(2) 97–115, DOI: 10.1177/1747016115604150.

Flores S.E. (2014). Facehooked. How Facebook Affects Our Emotions, Relationships, and Lives, Reputation Books [Polish edition 2017].

Lhlpolska.pl, Social media to big data dla świata HR, https://www.lhhpolska.pl/pressroom/social-media-to-big-data-dla-swiata-hr-3/ access date 19.08.2021 [in Polish].

Inforfk.pl, Jakie dane może pozyskać pracodawca w procesie rekrutacji?, 15.07.2020, https://inforfk.pl/aktualnosci/7771962,Jakie-dane-moze-pozyskac-pracodawca-podczas-rekrutacji.html access date 20.10.2021 [in Polish].

Labour Code of the Republic of Poland, https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19740240141/U/D19740141Lj.pdf [in Polish].

Olechnicki K., Batorski D. (2007). Wprowadzenie do socjologii Internetu, Studia socjologiczne 185, ISSN 0039-3371 [in Polish].

Oxford Research Encyclopedia of Communication. Cybervetting, published online 09 June 2016. https://oxfordre.com/communication/view/10.1093/acrefore/9780190228613.001.0001/acrefore-9780190228613-e-125, access date 19.08.2021.

Mazurek P. (2006). Internet i tożsamość, Wydawnictwo SWPS [in Polish].

Mikkelson K. (2010). Cybervetting and Monitoring Employees’ Online Activities: Assessing the Legal Risks for Employers, 18 The Pub. Law., 5 (2010).

Ober J. (2016). Employer branding – strategia sukcesu organizacji w nowoczesnej gospodarce. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie nr 95, pp. 345-356 [in Polish].

Red.com, What is social media screening?, 01.05.2017, https://www.reed.com/articles/what-is-social-media-screening, access date 12.09.2021.

Segal, J.A. (2017). Legal Trends Social Media Use in Hiring: Assessing the Risks. HR Magazine. Retrieved on June 11, 2017 from: https://www.shrm.org/hr-today/news/hr- magazine/pages/0914-social-media-hiring.aspx.

Schau H.J., Gilly M (2003). We are what we post? Self-presentation in Personal Web Space. Journal of Consumer Research 30 (3).

Soldatova E.L., Pogorelov D.N. (2018). The phenomen of virtual identity: The contemporary condition of the problem. Obrazovanie i Nauka, Volume 20, Issue 5, pages 105-124 [in Russian].

Statista.com. Most popular social networks worldwide as of July 2020, ranked by number of active users (in millions). Available online: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ [access date 20.09.2020].

Sterlingrisk.com. A practical guide for social media screening: keeping it simple in a complex world, 24.05.2021, https://www.sterlingrisq.com/blog/a-practical-guide-for-social-media-screening-keeping-it-simple-in-a-complex-world, access date 11.10.2021.

Suchar M. (2009). Rekrutacja i selekcja personelu, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa [in Polish].

Toggl Hire, 10 methods for screening candidates – which is the most efficient? https://toggl.com/blog/screening-candidates, access date 10.09.2021.

Vohs K.D., Baumeister R., Ciarocco N.J.(2005). Self-regulation and Self-Presentation: Regulatory Resource Depletion Impairs Impression Management (IM) and Effortful Self-Presentation Depletes Regulatory Resources. Journal of Personality and Social Psychology, Volume 88, No. 4, pp. 632-657.

Wikipedia: Discrimination. https://en.wikipedia.org/wiki/Discrimination.

Yarbrough, J. R. (2018). Is cybervetting ethical? An overview of legal and ethical issues. Journal of Ethical and Legal Issues, 11.

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 329

Опубліковано

2022-01-25

Як цитувати

Synowiec, . A. (2022). Віртуальна ідентичність у соціальних мережах як джерело інформації в процесі влаштування на роботу. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 13(2), 184–193. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-13-2-9

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології