Віртуальна ідентичність у соціальних мережах як джерело інформації в процесі влаштування на роботу
DOI:
https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-13-2-9Ключові слова:
сайти соціальних мереж, процес прийому на роботу, кіберветтінг, перегляд у соціальних мережахАнотація
Проблема: Мета дослідження – відобразити віртуальну ідентичність у соціальних мережах як джерело інформації у процесі найму співробітників. Основна мета цього дослідження - уявити поточний стан використання соціальних мереж підприємствами та відділами кадрів, а також презентувати феномен кіберветтингу. Перевірка соціальних мереж із метою дізнатись інформацію про кандидата не є санкціонованим методом управління персоналом, більш того – вважається неетичним та незаконним. Криза COVID-19 також вплинула на процес пошуку та найму співробітників. У 2020 році через непередбачені епідемічні обставини прийом на роботу нових співробітників був можливий тільки з використанням інструментів електронного найму. Що стосується домінування віртуального найму в епоху пандемії, питання використання соціальних мереж як джерела інформації про кандидата стає ще більш цікавим і заслуговує на вивчення. Як показують численні дослідження, скринінг у соціальних мережах чи кіберветтинг стали популярною практикою, яку використовують рекрутери по всьому світу.
Методологія: дослідження включало огляд, аналіз та узагальнення літератури. Питання про віртуальну ідентичність у соціальних мережах як джерелі інформації в процесі найму було опубліковано та проаналізовано з посиланням на поточну літературу та методи управління людськими ресурсами, зібрані в HR-блогах в Інтернеті. Питання дослідження актуальне й має міждисциплінарний характер, необхідне його глибоке вивчення. Отримані дані роблять внесок у вивчення в галузі комунікаційних досліджень та управління.
Висновок: згідно з недавніми дослідженнями, використання інформації із соціальних мереж в управлінні людськими ресурсами збільшується, незважаючи на етичні проблеми, які порушує ця тема.
Інше питання, пов'язане з перевіркою ЗМІ, є етичною заклопотаністю - чи є використання неофіційних джерел про кандидата в процесі найму та відбору законним і морально прийнятним. Віртуальні ідентифікатори в соціальних мережах - це цінна інформація, що дозволяє компаніям мінімізувати ризик прийому на роботу невідповідних кандидатів. Результати проведеного обговорення та висновки, які містяться в документі, можуть стати основою для подальшого вивчення проблеми.
Завантаження
Посилання
Baumeister R.F., Hutton, D.G. (1987). Self-presentation theory: Self-construction and audience pleasing. Theories of group behavior, pp. 71-87. B. Mullen, G. R. Goethals, (Eds.), New York, NY, Springer.
Berkelaar, B. L. (2010). Cyber-vetting: Exploring the implications of online information for career capital and human capital decisions.
Brandenburg, Carly (2008) "The Newest Way to Screen Job Applicants: A Social Networker's Nightmare," Federal Communications Law Journal: Vol. 60 : Iss. 3 , Article 6. Available at: https://www.repository.law.indiana.edu/fclj/vol60/iss3/6.
Doktorowicz K. (2015). Tożsamość w epoce Internetu i globalnych sieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice [in Polish].
Harvard Business review. Stop screening job candidates’ social media, September-October 20221, available online: https://hbr.org/2021/09/stop-screening-job-candidates-social-media, access date 01.11.2021.
Hosain M. S. (2021). Integration of social media into HRM practices: a bibliometric overview, PSU Research Review Emerald Publishing, https://doi.org/10.1108/PRR-12-2020-0039.
Filipowicz G. (2018) HR Toolbox czyli narzędziownik menedżera HR, Infor.pl, Warszawa [in Polish].
Fileborn B. (2016). Participant recruitment in an online era: A reflection on ethics and identity, Research Ethics 2016, Vol. 12(2) 97–115, DOI: 10.1177/1747016115604150.
Flores S.E. (2014). Facehooked. How Facebook Affects Our Emotions, Relationships, and Lives, Reputation Books [Polish edition 2017].
Lhlpolska.pl, Social media to big data dla świata HR, https://www.lhhpolska.pl/pressroom/social-media-to-big-data-dla-swiata-hr-3/ access date 19.08.2021 [in Polish].
Inforfk.pl, Jakie dane może pozyskać pracodawca w procesie rekrutacji?, 15.07.2020, https://inforfk.pl/aktualnosci/7771962,Jakie-dane-moze-pozyskac-pracodawca-podczas-rekrutacji.html access date 20.10.2021 [in Polish].
Labour Code of the Republic of Poland, https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19740240141/U/D19740141Lj.pdf [in Polish].
Olechnicki K., Batorski D. (2007). Wprowadzenie do socjologii Internetu, Studia socjologiczne 185, ISSN 0039-3371 [in Polish].
Oxford Research Encyclopedia of Communication. Cybervetting, published online 09 June 2016. https://oxfordre.com/communication/view/10.1093/acrefore/9780190228613.001.0001/acrefore-9780190228613-e-125, access date 19.08.2021.
Mazurek P. (2006). Internet i tożsamość, Wydawnictwo SWPS [in Polish].
Mikkelson K. (2010). Cybervetting and Monitoring Employees’ Online Activities: Assessing the Legal Risks for Employers, 18 The Pub. Law., 5 (2010).
Ober J. (2016). Employer branding – strategia sukcesu organizacji w nowoczesnej gospodarce. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie nr 95, pp. 345-356 [in Polish].
Red.com, What is social media screening?, 01.05.2017, https://www.reed.com/articles/what-is-social-media-screening, access date 12.09.2021.
Segal, J.A. (2017). Legal Trends Social Media Use in Hiring: Assessing the Risks. HR Magazine. Retrieved on June 11, 2017 from: https://www.shrm.org/hr-today/news/hr- magazine/pages/0914-social-media-hiring.aspx.
Schau H.J., Gilly M (2003). We are what we post? Self-presentation in Personal Web Space. Journal of Consumer Research 30 (3).
Soldatova E.L., Pogorelov D.N. (2018). The phenomen of virtual identity: The contemporary condition of the problem. Obrazovanie i Nauka, Volume 20, Issue 5, pages 105-124 [in Russian].
Statista.com. Most popular social networks worldwide as of July 2020, ranked by number of active users (in millions). Available online: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ [access date 20.09.2020].
Sterlingrisk.com. A practical guide for social media screening: keeping it simple in a complex world, 24.05.2021, https://www.sterlingrisq.com/blog/a-practical-guide-for-social-media-screening-keeping-it-simple-in-a-complex-world, access date 11.10.2021.
Suchar M. (2009). Rekrutacja i selekcja personelu, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa [in Polish].
Toggl Hire, 10 methods for screening candidates – which is the most efficient? https://toggl.com/blog/screening-candidates, access date 10.09.2021.
Vohs K.D., Baumeister R., Ciarocco N.J.(2005). Self-regulation and Self-Presentation: Regulatory Resource Depletion Impairs Impression Management (IM) and Effortful Self-Presentation Depletes Regulatory Resources. Journal of Personality and Social Psychology, Volume 88, No. 4, pp. 632-657.
Wikipedia: Discrimination. https://en.wikipedia.org/wiki/Discrimination.
Yarbrough, J. R. (2018). Is cybervetting ethical? An overview of legal and ethical issues. Journal of Ethical and Legal Issues, 11.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Олександра Синовець
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Кожний автор може детально дізнатися про умови ліцензії - https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode