ФОРМУВАННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ, САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ТА УПРАВЛІННЯ ВРАЖЕННЯМИ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ «FACEBOOK»: СОЦІОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Олександра Синовець Cілезький технологічний університет, департамент прикладних социологічних наук

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2020-11-2-2

Ключові слова:

соціальні медіа, соціальна ідентичність, самопрезентація, управління враженнями

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати середовище «Facebook» (FB) як сучасний простір створення соціальної ідентичності. Процеси встановлення віртуальної ідентичності через зміст профілю людини в соціальній мережі «Facebook» визначаються з урахуванням соціологічних концепцій самості й соціальної ідентичності. Аналіз проявів ідентичності через соціальні медіа забезпечує міждисциплінарну концептуалізацію проблеми соціальних змін, спричинених зростанням ролі інтернету. Представлений документ нагадує соціологічні концепції ідентичності й поєднує соціологічну перспективу з підходом до комунікативних досліджень.

Методологія. Для досягнення цілей даної роботи були призначені методи аналізу змісту й віртуальної етнографії. Дослідження включало огляд літератури та невелике онлайн-опитування, проведене серед користувачів FB. Обмежений обсяг даних, зібраних для цього дослідження, та обмежені методи дослідження визначають класифікацію цього дослідження як пілотного. Дослідження є актуальним, тому необхідне подальше поглиблене вивчення аналізованої проблеми. Висновки сприяють дослідженням як у соціології, так і в соціальних комунікаціях.

Висновок. Формування ідентичності у вигляді профілю користувача розуміється з точки зору навмисного процесу самопрезентації "Я". Соціологічні концепції самості, а також драматургічний підхід та суспільство видовищної позиції можуть бути застосовані до середовища аналізу соціальних медіа. Як показано в попередньому емпіричному дослідженні, виступ у мережі «Facebook» передбачає формування свідомого образу про себе та використання стратегій управління враженнями.

Ключові слова: соціальні медіа, соціальна ідентичність, самопрезентація, управління враженнями.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Buckels E.E., Trapnell P.D., Paulhus D.L. (2014). Trolls just want to have fun. Personality and Individual Differences, Volume 67, 97–102.

Bauman Z. (2010). 44 letters from the Liquid Modern World. Cambridge: Polity Press.

Bauman Z. (2007). Tożsamość. Rozmowy z Benedetto Vecchim, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk [in Polish].

Baumeister R.F., Hutton, D.G. (1987). Self-presentation theory: Self-construction and audience pleasing. Theories of group behavior, pp. 71–87. B. Mullen, G. R. Goethals, (Eds.), New York, NY, Springer.

Biolcati R. (2019). Low self-esteem and selfie posting among young women. Open Psychology Journal, Volume 12, Issue 1, 155–168, https://openpsychologyjournal-1com-1gui8jp2a0a5f.han.polsl.pl/VOLUME/12/PAGE/155/.

Caso D., Schettino G., Fabbricatore R., Conner M. (2020). “Change my selfie”: Relationships between self-objectification and selfie-behavior in young Italian women. Journal of Applied Social Psychology, Volume 50, Issue 9, 1 September 2020, 538–549.

Debord G. (2006). Społeczeństwo spektaklu. Rozważania o społeczeństwie spektaklu. Warszawa: PIW [in Polish].

Del Prete, A., Redon Pantoja, S. (2020). Virtual social networks: Spaces of socialization and definition of identity. Psicoperspectivas, 19 (1), 1–11. http://dx.doi.org/10.5027/psicoperspectivas-vol19-issue1-fulltext1834 [in Spanish].

Domański H. (2012). Prestiż, Wydawnictwo Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń [in Polish].

Fardouly J., Vartanian L.R. (2016). Social Media and Body Image Concerns: Current Research and Future Directions. Current Opinion in Psychology, Volume 9, 1–5.

Flores S.E. (2014). Facehooked. How Facebook Affects Our Emotions, Relationships, and Lives, Reputation Books [Polish edition 2017].

Giddens A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. Warszawa: PWN [in Polish].

Kozinets R. (2012). Netnografia: badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN [in Polish].

Leder A. (2010). Spektakl w społeczeństwie spektaklu. Didaskalia. Gazeta teatralna, październik 2010 [in Polish].

Piłat-Borcuch M. (2013). Pomiędzy tożsamością osobową a postawą społeczną. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 65, 317–327 [in Polish].

Schau H.J., Gilly M (2003). We are what we post? Self-presentation in Personal Web Space. Journal of Consumer Research 30 (3).

Seigfried-Spellara K.C., Lankf Seigfried-Spellaraord C.M. (2018). Personality and online environment factors differ for posters, trolls, lurkers, and confessors on Yik Yak. Personality an Individual Differences, Volume 124, 54–56.

Soldatova E.L., Pogorelov D.N. (2018). The phenomen of virtual identity: The contemporary condition of the problem. Obrazovanie I Nauka, Volume 20, Issue 5, 105–124 [in Russian].

Statista.com. Most popular social networks worldwide as of July 2020, ranked by number of active users (in millions). Available online: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ [access date 20.09.2020].

Szacki J. (2005). Historia myśli społecznej. Warszawa: PWN [in Polish].

Vohs K.D., Baumeister R., Ciarocco N.J.(2005). Self-regulation and Self-Presentation: Regulatory Resource Depletion Impairs Impression Management (IM) and Effortful Self-Presentation Depletes Regulatory Resources. Journal of Personality and Social Psychology, Volume 88, No. 4, 632–657.

Wikipedia. Online identity. Available online: https://en.wikipedia.org/wiki/Online_identity [access date 20.09.2020].

Thought.co: Crossman A. The Presentation of The Self in Everyday Life, 2019, July 1. Available online: https://www.thoughtco.com/the-presentation-of-self-in-everyday-life-3026754.

Zavattaro S. (2013). Expanding Goffman’s Theater Metaphor to an Identity-Based View of Place Branding. Administrative Theory & Praxis, DOI: 10.2753/ATP1084-1806350403.

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2020-12-28

Як цитувати

Synowiec А. (2020). ФОРМУВАННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ, САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ ТА УПРАВЛІННЯ ВРАЖЕННЯМИ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ «FACEBOOK»: СОЦІОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ. Соціальні комунікації: теорія і практика, 11(2), 25–33. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2020-11-2-2

Номер

Розділ

Соціологія соціальних комунікацій