Ефективність контенту на сторінках видавництв у соціальній мережі Facebook: аналіз засобами функціоналу інтернет-сервісу

Автор(и)

  • Вікторія Ковпак Запорізький національинй університет

Ключові слова:

соціальні мережі, українське видавництво, український книжковий ринок, засоби просування, інтернет-сервіс

Анотація

Висвітлено сучасну проблематику українського книжкового ринку в контексті просування української книги; проаналізовано показники ефективності контенту на сторінках видавництва «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» у соціальній мережі Facebook за допомогою сервісу Popsters. Серед трійки лідерських різновидів реклами і PR видавництва використовують і вважають найефективнішими щодо продажів книжок просування в соцмережах. найвикористовуванішою та найефективнішою соціальною мережею серед офіційних чи неофіційних сторінок/каналів видавництва було названо Facebook. На сторінках соціальної мережі учасники українського книжкового ринку піднімають концептуальні та стратегічні питання, зокрема про загрозу нової хвилі російської окупації книжкового ринку.
Оцінити ефективність сприйняття громадськістю контенту сторінок про вищезазначене видавництво, аналізуючи її присутність у соцмережах, допоміг функціонал сервісу Popsters, «який оцінює акаунт (або з’єднані акаунти однієї особи) за 35 параметрами, але головних напрямів три: охоплення (аmplification) – зона впливу, або скільки користувачів оцінюють, коментують запис; досяжність (true reach) – кількість людей, на яких здійснюється вплив; мережевий рейтинг (network score) – оцінка реакції аудиторії на вплив, або як далеко розходиться мережею інформація акаунта (як багато людей діляться інформацією цієї сторінки)»
Висновки: чим повнішим буде профіль, тим комунікаційні стратегії просування продукції видавництв будуть ефективнішими. Видавництво має потужний сайт, тож варто фахівцям дбати про узгодженість між всіма акаунтами в соціальних медіа й веб-сайтом, переконатися, що основні відомості збігаються. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bіda, O. (2016). Longrіd – ce rushnicya, shcho vistrіlyue dekіlka razіv – redaktor Focus.ua Retrieved from : 01.03.2020 https://ua.ejo-online.eu/3276/etyka-ta-yakist

Vidavnictvo «A-Ba-Ba-Ga-La-Ma-Ga» (2020). Retrieved from: 01.04.2020 https://www.facebook.com/ababahalamaha.publishers/

ZHoldak, O. (2012). Knizhkovі konkursi yak obеkt visvіtlennya v іnternet-vidannyah. Polіgrafіya і vidavnicha sprava [Printing and publishing]. № 4 (60). 40–44.

Іnfografіka: yak obrati optimalnij chas dlya postіv u socmerezhah (2018). Retrieved from : 01.03.2020 https://nachasi.com/2018/05/23/best-time-to-post/

Kanshina, O. (2017). Promocіya knizhkovih vidan u merezhі Іnternet. Molodij vchenij [A young scientist]. № 11. 746–750.

Kіlkіst koristuvachіv Facebook v Ukrainі u 2019 rocі zrosla na 7,7%, Instagram – na 4,5% – doslіdzhennya (2020). Retrieved from : 01.03.2020 https://ua.interfax.com.ua/news/telecom/647363.html

Knigarnya «Є» (2019). Retrieved from : 01.03.2020 https://www.facebook.com/knyharniaye/posts/10162692649610150?__tn__=K-R

Knigovidannya v Ukrainі (2018). Retrieved from : 01.03.2020 http://data.chytomo.com/knygovydannya-v-ukrayini/

Kovpak, V., Trocenko, N. (2020). Pragmatichnij potencіal nativnoi reklami: formi, trendi (na prikladі nativnogo kontentu v socіalnіj merezhі Facebook shchodo brenda fakultetu zhurnalіstiki ZNU). Derzhava і regіoni. Serіya: Socіalnі komunіkacіi [State and regions. Series: Social Communications]. № 1 (41). 113–121 doi.org/10.32840/cpu2219-8741/2020.1(41).18.

Kopistinska, І. (2015). Zasobi promocіi knizhkovih vidan: dosvіd nezalezhnoi Ukraini. Naukovі zapiski (Ukrainskoi akademіi drukarstva) Serіya : Socіalnі komunіkacіi [Scientific notes (of the Ukrainian Academy of Printing). Series: Social Communications]. № 1. 37–46.

Melnik, O. 20 korisnih іnstrumentіv dlya onlajn-marketologa (2017). Retrieved from : 01.03.2020 https://nachasi.com/2017/10/17/20-tools/

Melnik, Y.U. (2010). Analіz kompleksu marketingu knigovidavnichoi spravi. Marketing і menedzhment іnnovacіj [Marketing and innovation management]. № 1, 96–101.

Mospan, N. (2019). Nepopulyarnij post na nul lajkіv. Retrieved from : 01.03.2020 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=296251027716 7179&id=100002247061793

Novіtnі medіa ta komunіkacіjnі tekhnologіi [The latest media and communication technologies] (2012). Kyiv: Palivoda A. V. 412.

Rosіjska knizhka povertaєtsya na nash rinok (2020). Retrieved from : 01.03.2020 https://glavcom.ua/interviews/irina-baturevich-bilshist-lyudey-v-ukrajini-ne-bachat-potrebi-chitati-knizhki-651462.html

Skochinec, O. (2011). Elektronnі medіa v kontekstі ih zaluchennya do realіzacіi akcіj knizhkovoi promocіi: sproba tipologіchnogo analіzu. Naukovі zapiski (Ukrainska akademіya drukarstva) [Scientific notes (Ukrainian Academy of Printing)]. № 4 (37). Lvіv: Ukr. akad. druk. 152–160.

ERday, ERpost, ERview – chto eto takoe? I dlya chego oni nuzhny? (2020). Retrieved from : 01.03.2020 https://feedspy.net/blog/view/id/10

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2020-08-28

Як цитувати

Ковпак, В. (2020). Ефективність контенту на сторінках видавництв у соціальній мережі Facebook: аналіз засобами функціоналу інтернет-сервісу. Соціальні комунікації: теорія і практика, 10(1), 125–138. вилучено із https://new.comteka.com.ua/index.php/journal/article/view/39

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології