Інформаційно-комунікаційна діяльність як невід’ємна складова формування іміджу закладу вищої освіти

Автор(и)

  • Світлана Матвієнків Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-1-11

Ключові слова:

університет, імідж, регіональні засоби масової інформації, пресслужба, веб-сайт закладу вищої освіти

Анотація

Мета дослідження полягає в аналізі інформаційної діяльності як невід’ємної складової формування іміджу сучасного університету.

Методами й методикою дослідження було обрано інституціональний метод у поєднанні з нормативним підходом щодо розгляду ключових категорій, компаративний та аналітичний методи, методологічно обґрунтований інструментарій  структурного  функціоналізму. Використано фактологічний та статистичний методи при аналізі моніторингу виходу відеосюжетів про університет на телебаченні.

Результати й обговорення. Проаналізовано актуалізований інформаційно-рекламний відеоконтент, що виготовляють заклади вищої освіти для самопрезентації, об’єктивного й оперативного інформування про свою діяльність, привернення уваги широкої зацікавленої аудиторії. Проаналізований контент може бути структурований за кількома проблемно-тематичними напрямами, які репрезентують багатоаспектну роботу освітньої установи: науковим, навчальним, розважальним, подієвим, виховним.

Висновки. Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника організував інформаційну діяльність, що сприяє його самопрезентації, іміджевій кампанії в інформаційному просторі, популяризує університет серед громадськості краю. Сформульовано рекомендації: 1) необхідно формувати такий унікальний імідж вишу, який містить яскраві, пізнавальні, вчасно поновлювані інформаційні матеріали, що призначені для зовнішньої презентації; 2) необхідна система цільової подачі інформації споживачам про свій потенціал, успіхи й запропоновані освітні послуги; 3) важливо формулювати мету інформаційного матеріалу, обирати жанр (замітка чи повідомлення, репортаж із місця події), зосереджувати увагу на композиції, доборі музичного супроводу, розміщувати інформаційний продукт на різних медійних платформах (соцмережах, інтернет-виданнях, у регіональних та всеукраїнських ТБ, радіо, газетах, журналах).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bilyi Slon Mizhnarodnyi naukovyi tsentr «Observatoriia» [White Elephant International Scientific Center "Observatory"] (2022, квітень 2). Facebook. https://www.facebook.com/БІЛИЙ-СЛОН-Міжнародний-науковий-центр-Обсерваторія-1691084830957625 [in Ukrainian].

Bondarenko, B. (2016). Informacijno-reklamnij videokontent dlya auditoriyi oficijnih sajtiv VNZ [Information and advertising video content for the audience of official websites of universities]. Suchasnij mas-medijnij prostir: realiyi ta perspektivi rozvitku: materiali II Vseukrayinskoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi (12–13 zhovtnya 2016 r.) [Modern mass media space: realities and prospects of development: materials of the II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (October 12–13, 2016)]. [V.M. Kalenich nauk. red.], Vinnytsia, 160–165 [in Ukrainian].

Buga, N., Shlapak, O. (2016). Zasobi masovoyi informaciyi u formuvanni imidzhu universitetu [Mass media in shaping the image of the university]. Suchasnij mas-medijnij prostir: realiyi ta perspektivi rozvitku: materiali II Vseukrayinskoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi (12–13 zhovtnya 2016 r.) [Modern mass media space: realities and prospects of development: materials of the II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (October 12–13, 2016)]. (V.M. Kalenich nauk. red.), Vinnytsia, 292–295 [in Ukrainian].

Informatsiina diialnist [Information activities] (2022, berezen 22). Zvit rektora DVNZ «Prykarpatskyi natsionalnyi universytet imeni Vasylia Stefanyka» Tsependy Ihoria Yevhenovycha za 2021 rik [Report of the Rector of vasyl Stefanyk Precarpathian National University Tsependa Igor Evgenovich for 2021], 113–115. Pnu.edu.ua. https://pnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/Zvit-rektora-2021.pdf [in Ukrainian].

Istorii uspikhu [Success stories] (2022, liutyi 13). Pryimalna komisiia [Admissions Committee]. https://admission.pnu.edu.ua/category/ [in Ukrainian].

Konsultatyvna rada PNU [PNU Advisory Board] (2022, liutyi 13). Facebook. https://www.facebook.com/ groups/3344501445776669 [in Ukrainian].

Kontent-marketynh [Content Marketing] (2022, kviten 1). Vikipediia [Wikipedia]. https://uk.wikipedia.org/wiki/Kontent-marketynh [in Ukrainian].

Krasulia, S. (2022, liutyi 12). Osobennosty kommunykatsyi pry formyrovanyy ymydzha [Peculiarities of communication when forming them]. http://www.marketing.spb.ru/lib-comm/pr/image_making.html [in Ukrainian].

Miroshnichenko, D.A., Zlenko, A.M., Isaikina, O.D. (2017). Imidzh yak skladova korporatyvnoi kultury suchasnoho vyshchoho navchalnoho zakladu [Image as a component of the corporate culture of a modern higher educational institution]. Ekonomichnyi visnyk universytetu [Economic Bulletin of the University] Vyp. № 34/1. https://journals.indexcopernicus. com/api/file/viewByFileId/1236005.pdf [in Ukrainian].

Morozov, S., Shkaraputa, L. (2000). Slovnyk inshomovnykh sliv [Dictionary of foreign words]. Kyiv: Naukova dumka. https://archive.org/details/slovninshomovn [in Ukrainian].

Moskal, Yu. (2022, kviten 28). Ekonomiko-psykholohichni aspekty formuvannia pozytyvnoho imidzhu ekonomichnoho universytetu v rehioni [Economic and psychological aspects of the formation of a positive image of the economic university in the region]. http://websashe.googleusersontent.som/searsh?q=sashe: [in Ukrainian].

Myhovych, I.V. (2019). Formuvannia imidzhu suchasnoho universytetu v konteksti protsesu internatsionalizatsii systemy vyshchoi osvity [Formation of the image of a modern university in the context of the process of internationalization of the higher education system]. Osvita ta pedahohichna nauka [Education and pedagogical science], 2(167), 21–32. http://eps.luguniv.edu.ua/index.php/eps/article/view/19 [in Ukrainian].

Mykhailyn, I.L. (2013). Zhurnalistyka: slovnyk-dovidnyk [Journalism: dictionary-reference]. Kyiv: Akademvydav, 320 [in Ukrainian].

Naukova biblioteka PNU im. V. Stefanyka [V. Stefanyk Scientific Library of PNU] (2022, berezen 18). Facebook. https://www.facebook.com/lib.pu.if.ua [in Ukrainian].

Novyi pohliad [A new look] (2022, berezen 18). Rai.ua. https://rai.ua/programy/novyi-pogliad [in Ukrainian].

Pankova, N.M. (2008). Missiya universiteta v sovremennyh koncepciyah vysshego universitetskogo obrazovaniya [The Mission of the University in Modern Concepts of Higher University Education]. Yzvestyia Tomskoho polytekhnycheskoho unyversyteta [Bulletin of the Tomsk Polytechnic University], 312 (6), 86–93 [in Rassian].

Piskunov, M.S. (2009). Imidzh osvitnoi ustanovy: struktura i mekhanizmy formuvannia [Image of an educational institution: structure and mechanisms of formation]. Monitorynh i standarty v osviti [Monitoring and standards in education], 5, 45–51 [in Ukrainian].

PNU life (2022, berezen 16). Facebook. https://www.facebook.com/groups/pnulife [in Ukrainian].

Pocheptsov, H.H. (2004). Pablik ryleishnz [Public relations]. Kyiv: Znannia, 373 [in Ukrainian].

Pochtoviuk, A.B. (2022, kviten 20). Faktor konkurentospromozhnosti yak shliakh formuvannia imidzhu vyshchoho navchalnoho zakladu [Competitiveness factor as a way to form the image of a higher educational institution]. Polissia. [Polesia]. journals.uran.ua/nvp_chntu/ article/view/47479 [in Ukrainian].

Pro holovne v detaliakh [About the main thing in detail] (2022, berezen 17). Halychyna. Ivano-Frankivske oblasne telebachennia [Galicia. Ivano-Frankivsk regional television.]. https://galtv.if.ua/tvprojects/informacijno-analitychni/pro-golovne-v-detalyah [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia planu priorytetnykh dii Uriadu na 2016 rik: rozporiadzhennia vid 27 travnia 2016 r. № 418-r. [On approval of the Government's priority action plan for 2016: order of May 27, 2016 No. 418-p.] (2022, bereznia 15). Uriadovyi portal [Government portal]. http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249104044 [in Ukrainian].

Prykarpatskyi natsionalnyi universytet im. V. Stefanyka [Vasyl Stefanyk Prykarpattia National University] (2022, kviten 20). Facebook. https://www.facebook.com/PNUVS [in Ukrainian].

Prykarpatskyi natsionalnyi universytet imeni Vasylia Stefanyka [Vasyl Stefanyk Prykarpattia National University] (2022, berezen 16). Pnu.edu. https://pnu.edu.ua/ [in Ukrainian].

Shyian, A. (2022, kviten 10). Yakoiu povynna buty struktura veb-saitu ZVO? [What should be the structure of the university website?] Osvitnia polityka. Portal hromadskykh ekspertiv [Educational policy. Portal of public experts]. http://education-ua.org/ua/articles/1305-yakoyu-povinna-buti-struktura-veb-sajtu-zvo [in Ukrainian].

Sidorova, V.L. (2009). Formirovanie effektivnogo imidzha VUZa. Obshie problemy universitetskogo obrazovaniya [Formation of the effective immigia of the university. General problems of university education]. Vestnik Volgogradskogo gosudarstvennogo universiteta [Bulletin of Volgograd State University], 6 (11), 13–20 [in Rassian].

Startuvala navchalna praktyka dlia studentiv-zhurnalistiv druhoho kursu [The training practice for second-year journalists has started] (2022, kviten 11). Kafedra zhurnalistyky [Department of Journalism]. https://kjourn.pnu.edu.ua/2022/05/27/startuvala-navchalna-praktyka-dlia-st/ [in Ukrainian].

Studentski vydannia [Student publications] (2022, kviten 12). Kafedra zhurnalistyky [Department of Journalism]. https://kjourn.pnu.edu.ua /studentska-hazeta/ [in Ukrainian].

Tema dnia [Theme of the day] (2022, berezen 18). Suspilne. Ivano-Frankivsk [Public. Ivano-Frankivsk]. https://if.suspilne.media/programs/85 [in Ukrainian].

Tiahunova, N.M. (2022, kviten 23). Metodychni zasady formuvannia imidzhu vyshchykh navchalnykh zakladiv [Methodological principles of forming the image of higher educational institutions.]. Natsionalna biblioteka Ukrainy imeni V. Vernadskoho [Vernadsky National Library of Ukraine]. www.irbis-nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_64.exe?...Tiahunova%20N [in Ukrainian].

Tilky PNU [Only PNU] (2022, berezen 17). Facebook. https://www.facebook.com/PNUonly [in Ukrainian].

Tsentr innovatsiinykh osvitnikh tekhnolohii «PNU-EcoSystem» [Center for Innovative Educational Technologies «PNU-EcoSystem»] (2022, kviten 23). Facebook. https://www.facebook.com/groups/435468347328313 [in Ukrainian].

Tsikavi podii z PNU dlia uchniv i studentiv, pedahohiv shkil i koledzhiv [Interesting events with PNU for pupils and students, teachers of schools and colleges] (2022, berezen 17). Facebook. https://www.facebook.com/profile.php?id=100076001724572 [in Ukrainian].

Viddil aspirantury i doktorantury PNU [Department of Postgraduate and Doctoral Studies of PNU] (2022, kviten 4). Facebook. https://www.facebook.com/vad.pnu [in Ukrainian].

Yevropeiskyi vektor [European vector] (2022, kviten 2). Vezha [Tower]. https://www.vezha.org/eu-vector/ [in Ukrainian].

Yurydychnyi instytut [Law Institute] (2022, berezen 16). Yurfakty plius [Law facts plus]. https://law.pnu.edu.ua/ [in Ukrainian].

Znakovi postati PNU [Iconic figures of PNU] (2022, kviten 3). Prykarpatskyi natsionalnyi universytet imeni Vasylia Stefanyka [Vasyl Stefanyk Precarpathian National University] https://pnu.edu.ua/blog/category/blog/category/znakovi-postati-pnu/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 148

Опубліковано

2022-09-05

Як цитувати

Матвієнків, С. (2022). Інформаційно-комунікаційна діяльність як невід’ємна складова формування іміджу закладу вищої освіти . Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 14(1). https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-1-11

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології