Мерч як комунікаційна технологія побудови персонального бренду автора

Автор(и)

  • Надія Подоляка Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

DOI:

https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-1-5

Ключові слова:

merch. promotion, publishing business, social network Instagram, brand, reading.

Анотація

Мета дослідження – осмислення шляхів реалізації побудови персонального бренду автора за допомогою комунікативної технології «мерч».

Методи й методики дослідження. Під час розгляду теоретичної бази досліджуваного питання та формулювання висновків використано  загальнонаукові методи аналізу, синтезу й узагальнення. Описовий метод допоміг у визначенні особливостей реалізації авторами мерчу в сучасних ринкових відносинах. Застосовано системний підхід, який дозволив окреслити напрямки розвитку персонального брендування автора завдяки мерч-технологіям. Метод опитування допоміг зібрати інформацію про досліджуваний об’єкт. Розробка анкети передбачала формулювання програмних питань, трансформацію мови науки на запитання, звернені до респондентів. Загалом 16 запитань зі списком і два з варіантом тексту. Сам процес анкетування відбувався з використанням Google-форми через розсилки месенджер-каналів. Загальна кількість респондентів 29 осіб віком від 18 років. На підсумковому етапі відбулася обробка й аналіз отриманих даних.

Результати й обговорення. Майже в усіх показниках спостерігаємо думку опитуваних щодо ситуативності  використання мерчу в підвищенні іміджу й побудові особистого бренду автора. Можливо, саме тому попит на мерч поки що не настільки високий. Отримувати відгук від цільової аудиторії є головним завданням у створенні мерч-продукту.

Висновки. Виділено й описано особливості змістовного наповнення персонального бренду автора засобами мерчу, акценти рекламування письменників на сайтах та в соціальних мережах. Визначено, що екранізація книг багато в чому сприяла розвиткові мерчу та збільшенню популярності авторів та їх доходів. Описано найбільш вдалі приклади використання мерчу в особистому брендингу зарубіжних письменників.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bilovodska, O.A., Puzikova, M.V. (2011). Analiz i otsinka personalnoho brendynhu v umovakh pidvyshchennia profesiinoho uspikhu osobystosti [Analysis and evaluation of personal branding in the context of increasing the professional success of the individual]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and innovation management], № 4(1), 67–74.

Brend-menedzhment: marketynhovi tekhnolohii [Brand management: marketing technologies] (2022, kviten 13). Materialy III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii [Materials of the III International Scientific and Practical Conference] (Kyiv, 11 bereznia 2021 r.). A.A. Mazaraki (vidp. red.). Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi torhovelno-ekonomichnyi universytet, 394. https://knute.edu.ua/file/MjIxNw==/869a861e10a5e8636d95d861b6ca498e.pdf#page= 236

Yezhyzhanska, T. S. (2017). Brend vydavnytstva yak produkt komunikatsii [Publishing brand as a product of communication]. Naukovi zapysky [Ukrainskoi akademii drukarstva] [Scientific notes of [Ukrainian Academy of Printing], 1, 238–248.

Koroliuk, N.Ia. (2015). Osoblyvosti formuvannia ta prosuvannia vydavnychoho brendu [Features of the formation and promotion of the publishing brand]. Naukovi zapysky [Ukrainskoi akademii drukarstva]. Seriia: Ekonomichni nauky [Scientific notes [of the Ukrainian Academy of Printing]. Series : Economic Sciences], 2, 78–86.

Kucherenko, D. (2022, April 12). 25 naipotuzhnishykh pysmennykiv za versiieiu Hollywood Reporter [The 25 most powerful writers according to the Hollywood Reporter]. Vsiknygy.net https://vsiknygy.net.ua/neformat/46825/

Lozynskyi, A. (2016). Brend avtora v epokhu tsyfrovykh komunikatsiinykh tekhnolohii [The author's brand in the era of digital communication technologies]. Zbirnyk prats Naukovo-doslidnoho instytutu presoznavstva [Collection of works of the Research Institute of Press Studies], Vyp. 6, 267–276.

Mantula, B.M. (2015). Osobyste orenduvannia yak protses stvorennia pozytyvnoho imidzhu [Personal renting as a process of creating a positive image.]. Hileia. Naukovyi visnyk [Giley. Scientific Bulletin]. Vyp.92. Ser. Filosofski nauky, 203–205.

Montrin, I. I. (2021). Osoblyvosti formuvannia personalnoho brendu. Brend-menedzhment: marketynhovi tekhnolohii [Features of the formation of a personal brand. Brand management: marketing technologies] [eBook edition]: Materialy III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii [Conference] (Kyiv, 11 bereznia 2021 rik). A.A. Mazaraki (vidpovidalnyi redaktor). Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi torhovelno-ekonomichnyi universytet, 199–201.

Podoliaka, N. S. (2020). Merch yak atrybut vydavnychoho biznesu [Merch yak is an attribute of vidovnichnyi biznesu. International scientific and practical conference «The European development trends in journalism, PR, media and communication», Wloclawek, Republic of Poland, October 30–31, 2020. Wloclawek: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 45–48.

Rudenko, K.V. (2015). Poniattia brenda v zhurnalistykoznavchomu dyskursi [The concept of brand in journalism discourse]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky [Scientific notes of the Institute of Journalism], T. 58, 174–178.

Studinska, H.Ia. (2015). Kontseptualni pytannia formuvannia brendu osobystosti [Conceptual issues of personality brand formation]. Naukovi zapysky natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia» [Scientific notes of the National University "Ostroh Academy"], Vyp. 28. Ostroh: Vydavnytstvo natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia», 65–69.

Firsova, S. H. (2014). Osoblyvosti brendmenedzhmentu vydavnychoi haluzi Ukrainy [Features of the brand management of the publishing industry of Ukraine]. Problemy innovatsiinoho rozvytku ekonomiky Ukrainy [Problems of innovative development of the Economy of Ukraine], Ch.2. Dnipropetrovsk: Vydavnychyi dim «Helvetyka», 257–266.

Haruki_murakami [@haruki_murakami_]. (2022, березень 19). Bienvenue sur le compte officiel de Haruki Murakami – France. Instagram. https://www.instagram.com/haruki_ murakami_/

Robin Sharma (2022, April 14). RB. REDBUBBLЕ. https://www.redbubble.com/shop/ robin + sharma.

Rein, I., Kotler, Ph., Hamlin, M., Stoller, M. (2006). High Visibility: Transforming Your Personal and Professional Brand (3rd edition), McGraw Hill, 240.

Montoya, P. (2002). The Personal Branding Phenomenon, Peter Montoya Inc, 235.

Peters, T. (2022, April 10). The Brand Called you. Fastcompany.com. vww.fastcompany. com/magazine/10/brandyou.html.

Zhadan.shop – офіційний мерч, книжки письменника Сергія Жадана (нд). [сторінка у Facebook]. Facebook. Отримано 20 березня 2022 року з https://www.facebook.com/Zhadan.shop/

##submission.downloads##


Переглядів анотації: 279

Опубліковано

2022-09-05

Як цитувати

Подоляка, Н. (2022). Мерч як комунікаційна технологія побудови персонального бренду автора. Соціальні комунікації: теорія і практика / Social Communications: Theory and Practice, 14(1), 164–181. https://doi.org/10.51423/2524-0471-2022-14-1-5

Номер

Розділ

Прикладні соціально-комунікаційні технології